تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح حمایت ۵۸۱۸ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را سقف دو قلو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیزکه شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح مقاومت ۵۹۳۲ ساخته شده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار گرفته است.

از این رو با توجه به سقف دو قلوی ساخته شده احتمال فرود بیشتر قیمت مس تا سطح ۵۸۴۰ وجود دارد و چنانچه قیمت به این سطح کاهش یابد فروشندگان شانس زیادی برای ورود و ریزش بیشتر قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۵۸۱۸ خواهند شد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۵۹۰۴ موجب افزایش قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۵۹۳۲ می شود که این سناریو برای امروز کمی بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود کاهش قیمت مس تا سطح ۵۸۱۸ می باشد که در چارت پایین مشخص است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۹۱۷ و ۱۹۳۸ در نوسان باشد و بعد از شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما این موج c اگر قدرت و مومنتوم آن ضعیف باشد به احتمال زیاد در نزدیکی سطح ۱۹۳۸ به پایان خواهد رسید اما اگر قدرت آن قوی باشد ممکن است تا سطح ۱۹۷۴ امتداد داشته باشد. در حرکت صعودی نفوذ قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۹۳۸ تاییدی در جهت استمرار موج c به سوی سطح مقاومت ۱۹۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می باشد.

این در حالی است که نفوذ قیمت به پایین سطح حمایت ۱۹۱۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۹۰۳ خواهد شد. از این رو نکته قابل توجهی در خصوص قیمت آلومینیم آلیاژی وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح ۱۹۳۸ یا ۱۹۱۷ دلار در هر تن شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن