تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن تا زمانیکه بالای سطح ۱۲۲۶ قرار دارد به سطح مقاومت ۱۲۳۹ دست یابد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح ۱۲۲۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) قرار داشت که شکسته است.

در چارت زیر سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۲۳۹ وجود دارد که اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می شود. قیمت اونس طلا نه تنها سطح ۱۲۲۶ را شکسته بلکه به بالای خط روند نزولی رسم شده از سطح ۱۲۹۵ رسیده است.

به باور ما موج افزایشی شارپی که روز جمعه بعد از اعلام ضعیف تورم آمریکا شاهد بودیم به معنای وارونه شدن روند نزولی است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح ۱۲۲۶ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۱۲۱۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می شود.

قیمت جهانی اونس طلا پس از آنکه آمارهای هفته گذشته نشان دادند که نرخ تورم مصرف کنندگان در آمریکا ضعیف و کمتر از حد انتظارات بازار بوده و موجب کاهش احتمال افزایش نرخ مجدد بهره در این کشور می شود، تا نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۳۴ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) افزایش یافته است و در واقع به بالاترین نرخهای خود در طی حدود دو هفته گذشته رسیده است. شاخص قیمت مصرف کنندگان در آمریکا در ماه ژوئن تغییری نداشته و شاخص میزان خرده فروشی آمریکا برای دومین ماه متوالی کاهش یافت.

پس از انتشار این آمارهای ضعیف، قیمت جهانی اونس طلا با جهش ۱٫۶ درصدی بیشترین رشد هفتگی خود را از اواسط ماه مه به این سو تجربه کرد و شاخص جهانی دلار آمریکا به پایین ترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۶ یعنی کمترین نرخهای ۱۰ ماهه گذشته کاهش یافت.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

در تقویم اقتصادی این هفته آمریکا اخبار چندان مهمی دیده نمی شود و در ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه به غیر از شاخص تولیدی امپایر استیت آمریکا خبر خاصی منتشر نخواهد شد اما در ادامه روزهای سه شنبه تا پنج شنبه، بیشترین توجه بازار بر روی مجوز های ساختمان سازی و شروع خانه سازی و شاخص تولیدی فیلادلفیای بانک فدرال آمریکا متمرکز خواهد بود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا