تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا سطوح ۵۹۷۶ و ۶۰۱۳ دلار در هر تن رشد یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت جهانی مس مشاهده می شود این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند. از منظر تکنیکال این موج از پنج موج کوچک تشکیل شده است که موج پنجم یعنی موج ۵ در حال پیشروی قیمت به سطح مقاومت ۶۰۴۹ می باشد.

در چارت روزانه قیمت به بالای سطح مقاومت ۵۹۲۸ رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد. براساس این تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت احتمال رشد قیمت مس تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۷۱ وجود دارد که در چارت پایین مشخص گردیده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۳۹ را بشکند و تا سطوح مقاومت بعدی ۱۹۵۲ و ۱۹۶۱ سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی و قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۸۶٫۴ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در چارت بعدی هر چند این موج با سطح مقاومت ۱۹۳۸ مواجه شده است اما بعد از احیای قیمت از نزدیکی سطح حمایت ۱۹۱۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن با شکست سطح مقاومت ۱۹۳۸ به ترتیب تا سطوح مقاومت ۱۹۵۲ و ۱۹۶۱ و پس از آن سطح ۱۹۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) صعود کند.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۱۷ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطوح ۱۹۰۳ و ۱۸۹۵ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی مشاهده می شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن