تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا قیمت آن با سطح مقاومت ۱۲۳۹ مواجه است و برای ادامه حرکت صعودی می بایست حتما از سطح مقاومت ۱۲۳۹ عبور کند تا سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۰ صادر کند در غیر این صورت ممکن است مدتی با این سطح مقاومت ۱۲۳۹ درگیر باشد و بین سطوح ۱۲۲۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه) و ۱۲۳۹ در نوسان باشد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۱۲۳۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) قرار دارد و اگر به هر دلیلی این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت بعدی ۱۲۵۰ می شود.

از آنجایی که مقاومت قبلی ۱۲۲۶ باعث تشکیل حرکت اصلاحی اونس طلا شد ممکن است قیمت اونس طلا در اولین تلاش خود اگر به هر دلیلی موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۳۹ نشود، کمی استراحت و اصلاح کند و برای تایید آن لازم است که به پایین سطح ۱۲۳۲ برسد. این در حالی است که در صورت شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۳۹ هدف بعدی صعود قیمت تا نرخ ۱۲۵۰ خواهد بود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از نظر تحلیل بنیادی حرکت قیمت جهانی اونس طلا در روندی یک طرفه و صعودی ادامه دارد و قیمت تا سطح ۱۲۳۹ صعود کرده است که بالاترین سطح در دو هفته اخیر است و اکنون قیمت در این محدوده اندکی متوقف شده که در صورت شکست سطح ۱۲۳۹ می تواند تا سطح ۱۲۵۰ افزایش یابد.

شک و تردیدها در خصوص افزایش نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری و ناکامی ترامپ در تصویب قانون اصلاح برنامه بیمه و بهداشت همگانی از جمله عوامل اصلی افزایش قیمت اونس طلا است و روند صعودی آن همچنان پایدار است. احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره در آمریکا در سال جاری میلادی به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته و این مسئله موجب کاهش قابل توجه ارزش دلار آمریکا در بازارها شده است.

دو نماینده جمهوری‌خواه آمریکا مخالفت خود را با لغو لایحه بیمه خدمات بهداشتی (اوباما کر) اعلام کردند و جمهوری خواهان ۵۲ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند و با اضافه شدن نام مایک لی و جری موران به لیست مخالفان، این لایحه دیگر شانسی برای رای آوردن در صحن سنا ندارد و به طور بالقوه یک شکست بزرگ برای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می باشد که انتشار این خبر باعث کاهش دلار و تقویت قیمت جهانی اونس طلا در بازارها شده است.

در واکنش به این اخبار بازارهای سهام آسیا از بالاترین نرخهای دو ماهه گذشته کاهش یافته اند و ارزش دلار آمریکا بعد از آنکه مشخص شد لغو لایحه بیمه خدمات بهداشتی آمریکا (اوباماکر) شانسی برای رای آوردن در صحن سنای آمریکا ندارد در برابر ارزهای اصلی به شدت به پایین ترین نرخهای چند ماهه گذشته کاهش یافت که این موضوع می توانند در تعیین سرنوشت حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

باید توجه داشت که اونس طلا از ابتدای هفته و با انتشار خبر مخالفت جمهوری خواهان در طرح خدمات درمانی ترامپ و به تعویق افتادن سیاست های انبساطی مالی دولت آمریکا، روندی صعودی را آغاز کرده و از آنجاییکه انتظار بازار هم از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا (بعد از اعلام آمارهای ضعیف تورم و خرده فروشی آمریکا) کاهش یافته است، قیمت جهانی اونس طلا همچنان در تکاپوی امتداد صعود خود است و برای امروز باید دید موفق به شکست سطح مقاومت ۱۲۳۹ می شود یا نه. لازم به ذکر است آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا ۸۲۷٫۰۶۷ تن اعلام شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا