تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) پیش بینی می شود قیمت آن به سطح ۴۵٫۶۶ دلار در هر بشکه کاهش داشته باشد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۲۹ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است این سطح حمایت ۴۶٫۲۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۰۵ قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون برای امروز سیگنال فروش صادر کرده است. عدم توانایی این موج در عبور از سطح مقاومت ۴۶٫۹۱ قویا بدان معناست که این موج اصلاحی تکمیل شده است و می توان گفت که این موج کوتاه تر از موج اولی یعنی موج A بوده است.

برای امروز در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۶۶ تاییدی در جهت تکمیل شدن این موج اصلاحی از سطح ۴۲٫۰۵ می باشد که می تواند هدف نزولی ۴۴٫۸۹ را مشخص سازد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی سطح مقاومت قیمت بر روی ۴۶٫۲۹ دیده می شود که تنها به شرط تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به تقویت محدود قیمت نفت آمریکا به سطح مقاومت ۴۶٫۹۱ می انجامد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی قرار دارد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) قیمت آن در روندی خنثی به حرکت خود ادامه می دهد و در نتیجه انتظار می رود مابین نرخهای ۴۸٫۲۰ و ۴۸٫۸۴ در نوسان باشد و شروع حرکات بازار می تواند قیمت را به یکی از دو سوی این روند هدایت کند.

همانطور که در چارت پایین نفت برنت دریای شمال در تایم فریم ۱ ساعته دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۶٫۱۱ قرار دارد.

براساس آن چیزی که در نمودار زیر دیده می شود قیمت نفت برنت در اولین تلاش خود نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۲۳ برسد که این موضوع رشد قیمت به سطح مقاومت ۴۹٫۸۶ در موج افزایشی c را با شک و تردید مواجه ساخته است و در حرکت صعودی تنها چنانچه سطح مقاومت ۴۸٫۸۴ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار این موج افزایشی می باشد.

از سوی دیگر تا زمانیکه قیمت نفت برنت نتوانسته به زیر سطح حمایت ۴۸٫۲۰ کاهش یابد، هنوز زود است که بگویم این موج c تکمیل شده است و تنها به شرط شکست سطح حمایت ۴۸٫۲۰ می توان به انتظار کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به ترتیب به سطوح ۴۷٫۸۱ و ۴۷٫۴۲ بود.

بنابراین در چارت بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال فعلا در روندی خنثی مابین سطوح ۴۸٫۲۰ و ۴۸٫۸۴ دلار در هر بشکه قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن