تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۶۰۱۳ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۶۰۴۹ سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و خط روند افزایشی رسم شده در چارت زیر به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از سوی دیگر خط روند افزایشی رسم شده نیز اشاره به تارگت افزایشی ۶۰۴۹ دارد که انتظار داریم از حوالی این خط روند شاهد تشکیل حرکت اصلاحی و نزول قیمت مس باشیم زیرا موج افزایشی مس که از سطح ۵۸۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۷) شروع شده بسیار بعید به نظر می رسد که بدون هیچ حرکت اصلاح نزولی دوام داشته باشد.

برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۵۹۷۷ شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۹۳۲ می شود که در چارت زیر مشاهده می شود. همانطور که می دانیم بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۸۹۵ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود سیگنال فروش تا سطح حمایت بعدی ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) صادر خواهد کرد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است. براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج نتوانسته به بالای سطح مقاومت ۱۹۳۸ برسد و در چارت بعدی در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۳۸ سقف دو قلوی خود را ساخته است.

به باور ما از آنجایی که این الگوی دابل تاپ یا سقف دو قلو تایید شده است فروشندگان مس با حد تارگت ۱۸۹۵ وارد بازار شده اند و این الگوی سقف دو قلو به تکمیل شدن موج اصلاحی و برگشتی قیمت که از سطح ۱۸۵۵ شروع شده بود اشاره دارد.

لازم به ذکر است در خرکت صعودی سطح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی ۱۹۱۷ قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و محتمل ترین سناریوی موجود بازار کاهش دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۸۹۵ دلار در هر تن می باشد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن