تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLQ7) احتمال شکست سطح مقاومت ۴۶٫۹۱ دلار در هر بشکه و افزایش قیمت آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۶۸ وجود دارد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی و الگوی سر و شانه وارونه در چارت تایم فریم یک ساعته پایین نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین نفت خام سبک آمریکا دیده می شود دو شمارش از امواج الیوت از موج افزایشی ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) در چارت پایین مشخص شده است. شمارش اول بیانگر استمرار الگوی دابل زیگزاگ و شمارش دیگر به حالت موج حرکتی افزایشی اشاره دارد که هر یک دو این شمارش ها حاکی از تقویت بیشتر قیمت نفت آمریکا از نرخهای فعلی می باشد.

براساس الگوی دابل زیگزاگ احتمال صعود قیمت تا سطح ۴۷٫۶۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی از موج بزرگ C از سطح ۴۳٫۶۵) وجود دارد و براساس حالت موج حرکتی موج C از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است که این تارگت را بررسی الگوی سر و شانه وارونه از سطح ۴۴٫۵۱ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) نشان داده است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۵٫۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) منجر به برگشت قیمت به سطح ۴۴٫۸۹ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی در چارت پایین مشخص گردیده است. اعلام میزان موجودی ذخایر هفتگی نفتی ایالات متحده (پیش بینی بازار ۳٫۲۱۴- میلیون بشکه ، رقم قبلی ۷٫۵۶۴- میلیون بشکه) مهمترین خبر امروز بازار نفت در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران باشد که به شدت مورد توجه معامله گران نفت قرار خواهد گرفت.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) احتمال افزایش مجدد قیمت به سطح مقاومت ۴۹٫۵۴ زیاد است که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی و الگوی وارونه سر و شانه در چارت پایین نشان داده اند.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۷٫۱۸ (پایین ترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۷) قرار گرفته است و در این موج به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۲۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) رسیده است و از این رو شانس رشد بیشتر قیمت نفت برنت تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) محتمل است.

در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. ابزار فیبوناچی پروجکشن در پلتفرم های متاتریدر به اشتباه فیبوناچی اکستنشن نامگذاری شده است.

در هر صورت این چرخه بخشی از موج بزرگ تر C از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) تلقی می شود و این موج به سطح مقاومت ۴۹٫۵۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) نزدیک شده است و در بیشترین قدرت روند افزایشی خود می تواند تا سطح ۵۱٫۶۶ افزایش یابد که برای تایید آن لازم است به سطح ۴۹٫۸۶ صعود کند.

از نظر تحلیل تکنیکال الگوی رفتاری قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۴۷ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) به این سو بیشتر شبیه به یک الگوی وارونه سر و شانه می باشد که به تارگت افزایشی ۵۱٫۶۶ اشاره دارد. در حرکت نزولی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطوح حمایت ۴۸٫۲۳ و ۴۸٫۲۰ منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت بعدی ۴۷٫۴۲ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن