تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۰۱۳ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۰۴۹ می شود که در چارت پایین مشخص شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این سطوح مقاومت قیمت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس دو بار تلاش کرده که از سطح مقاومت ۶۰۱۳ عبور کند اما موفق نبوده و به احتمال زیاد این بار بتواند از این سدّ مقاومت گذر کند و با افزایش روبرو شود.

در چارت پایین خط روند افزایشی رسم شده به هدف افزایشی ۶۰۴۹ در نمودار مس اشاره دارد و این سطح به احتمال زیاد پیک یا سقف قیمت مس خواهد بود که این سطح با خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی انطباق دارد. گفتنی است در حرکت نزولی مس چنانچه سطح حمایت ۵۹۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۵۹۳۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) می شود که در چارت زیر دیده می شود.

بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۹۳۸ را لمس کند و اگر این سطح مقاومت شکسته شود موجب صدور سگنال خرید و افزایش بیشتر قیمت این فلز تا سطح مقاومت بعدی ۱۹۵۲ خواهد شد و براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که در چارت بعدی مشخص شده است.

براساس آن چیزی که در چارت زیر دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و از آنجایی که حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت دوباره جبران شده است این به معنای از سرگیری روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی در موج c به سوی سطح مقاومت بعدی ۱۹۷۴ می باشد.

از نظر تحلیل تکنیکال این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی دیده می شود اما بهتر است هدف واقع بینانه را در سطح ۱۹۵۲ در نظر گرفت و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به سطح حمایت ۱۹۱۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) می باشد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی بازار بورس فلزات لندن