تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار ارزهای عمده 

EurUsd

 قیمت یورو در مقابل دلار از سطوح بالای ۱٫۳۱۰۰ در نرخ ۱٫۳۱۱۰ بازگشت و دیروز پس از صحبتهای دراقی- ریس بانک مرکزی اروپا ، مبنی بر قوت گرفتن احتمال کاهش نرخ بهره اروپا تا سطح ۱٫۳۰۵۲نیز فرود آمد اما برای امروز سفارشهای خرید در دو منطقه ۱٫۳۰۶۰ الی ۱٫۳۰۵۰ بعدی در محدوده ۱٫۳۰۳۰ الی ۱٫۳۰۲۰ به چشم می خورند که انتظار داریم از این منطقه شاهد افزایش قیمت به سوی ۱٫۳۱۰۰ باشیم.

باید توجه داشت که فروشندگان اصلی یورو تنها زمانی وارد بازار خواهند شد که قیمت در پایین سطح حمایت ۱٫۳۰۰۰ تثبیت شود.  در حال حاضر محدوده حرکت فعلی این زوج مابین نرخهای ۱٫۳۰۳۰ تا ۱٫۳۱۵۰ است و برای امروز سفارشهای فروش در چندین مرحله قرار گرفته اند که به ترتیب در منطقه ۱٫۳۱۰۰ تا ۱٫۳۱۲۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۱۴۰ و ۱٫۳۱۵۰ و حتی از آنجایی که متوجه شده ام در صورت عبور از سطح ۱٫۳۱۵۷ ( خط میانگین متحرک ۱۰۰ روزه ) در منطقه نزدیکی ۱٫۳۲۰۰ نیز سفارشات فروش چیده شده اند.

GbpUsd

در  زوج پوند – دلار نیز همانطور که دیروز گفتیم سطح مقاومت اولیه بر روی نرخ ۱٫۵۶۰۶ (سطح فیب ۵۰ درصدی از ۱٫۶۳۸۰ به ۱٫۴۸۳۲) است. شکسته شدن سطح ۱٫۵۶۱۰ می تواند راه را برای صعود تا نرخ ۱٫۵۷۶۰ ( خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه ) و در ادامه تا هدف ۱٫۵۷۸۹ هموار نماید که در نمودا زیر مشخص است. تثبیت قیمت بالای خط میانگین متحرک ۱۰ و ۳۰ روزه نشاندهنده پتانسیل قدرتمند صعودی به بالای سطح ۱٫۵۶۰۶ می باشد و اتفاقا برای امروز سفارشهای خرید پوند در دو منطقه ۱٫۵۴۸۰ و ۱٫۵۴۵۰ بعدی در منطقه ۱٫۵۴۰۰ چیده شده اند و از هم اکنون معامله گران خود را برای عبور از سطح ۱٫۵۶۰۶ آماده می سازند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج پوند – دلار آمریکا

پوند

UsdJpy

در زوج دلار – بن  ژاپن  ادامه این حرکت صعودی می تواند راه را برای رسیدن به سطح مقاومت مهم در نرخ ۱۰۰ هموار سازد و هدفهای بالاتری را نمایان کند. برای امروز سفارشهای خرید این زوج ارز در منطقه ۹۸٫۸۰ و بعدی در منطقه ۹۸٫۶۰ الی ۹۸٫۵۰ قرار گرفته اند که حتی در صورت برگشت به این منطقه موجب اقدام معامله گران برای گرفتن پوزیشن های خرید خواهد شد.

EurJpy

حرکت این جفت ارز همچنان کاملاً در جهت روند صعودی قرار دارد و حتی دیروز پس از صحبتهای دراقی هر چند شاهد یک حرکت برگشتی به زیر سطح ۱۲۹٫۴۰ بودیم اما برای معاملات امروز سفارشهای خرید در منطقه ۱۲۹٫۰۰ تا ۱۲۸٫۸۰ با حد سود ۱۳۰٫۰۰ و بعدی ۱۳۰٫۴۰ الی ۱۳۰٫۵۰ قرار گرفته اند. بنابراین امروز فعال شدن سفارشهای خرید این زوج ارز از منطقه نزدیکی ۱۲۹٫۲۰ و ۱۲۹٫۰۰ الی نهایت ۱۲۸٫۸۰  محتمل به نظر می رسد.

AudUsd , UsdCad

در ارزهای متکی به کالا،  امروز پس از اعلام کاهش نرخ بهره بانک مرکزی استرالیا ، هر چند شاهد کاهش این زوج ارز بودیم اما سفارشهای خرید دلار استرالیا در منطقه ۱٫۰۱۶۰ الی ۱٫۰۱۵۵ و سفارشهای فروش در منطقه ۱٫۰۲۳۰ تا ۱٫۰۲۵۰ چیده شده اند. در زوج UsdCad نیز سفارشهای خرید در منطقه ۱٫۰۰۵۰ الی ۱٫۰۰۲۵ و سفارشهای فروش در منطقه ۱٫۰۱۰۰ تا ۱٫۰۱۲۰ تشکیل شده اند.