تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن برای مدت کوتاهی بین سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۴۳ در نوسان باشد و بعد از آن به سوی سطح مقاومت ۱۲۴۸ افزایش یابد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این محدوده خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و در این موج پیش بینی می کنیم قیمت جهانی اونس طلا دیر یا زود تا سطح ۱۲۴۸ صعود کند.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از موج نزولی ۱۲۹۵(بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۲۰۴ نشان می دهد که قیمت اونس طلا دو مرتبه به بالای سطح مقاومت ۱۲۳۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) رسیده است و از این رو شانس رسیدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۵۰ زیاد است.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته پایین سطح حمایت ۱۲۳۵ منجر به برگشت و اصلاح قیمت به نزدیکی سطوح حمایت ۱۲۲۹ (خط میانگین متحرک ۲۰۰ روزه گذشته) و ۱۲۲۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) می شود.

در تحلیل بنیادی امروز بیشترین توجه بازار به جلسه بانک مرکزی اروپا (ECB) متمرکز خواهد بود و علاوه بر مسائل تکنیکی و نیاز بازار به استراحت پس از موج قدرتمند اخیر اونس طلا و یورو انتظار بازار برای جلسه بانک مرکزی اروپا موجب حاکم شدن فضایی آرام و خنثی برای قیمت جهانی اونس طلا بین سطوح ۱۲۳۵ و ۱۲۴۳ شده است. وضعیت برای اونس طلا و یورو تقریبا به همین منوال است که این مسئله موج احتمالی بعد از سخنرانی دراقی رئیس بانک مرکزی اروپا را قویتر خواهد کرد تا چشم انداز برنامه محرکهای اقتصادی بانک مرکزی اروپا مشخص شود.

برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که بانک مرکزی اروپا در جلسه امروز خود به تغییر سیاست های پولی در فصل پاییز اشاره کند و همچنین بر بهبود رشد اقتصادی اتحادیه اروپا تاکید کند. قبل از این جلسه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) در بازبینی خود برآوردهای پیش بینی تورمی را کاهش داد و برای ششمین بار متوالی زمان رسیدن به هدف تورمی ۲% را به تعویق انداخت. این بانک اعلام کرد که برای رسیدن به این هدف تورمی دست کم تا مارس ۲۰۲۰ به طول خواهد انجامید.

در هر صورت برای امروز سرمایه گذاران در آستانه جلسه بانک مرکزی اروپا با احتیاط عمل می کنند زیرا این احتمال می رود که در بانک مرکزی اروپا در جلسه امروز لحن تند و تیزی را اتخاذ نماید. امروز همچنین در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران آمار مدعیان بیمه بیکاری هفتگی آمریکا (پیش بینی بازار ۲۴۵۰۰۰ ، رقم قبلی ۲۴۷۰۰۰) و آمار تولیدی فیلادلفیای بانک فدرال آمریکا (پیش بینی بازار ۲۴٫۰۰ ، رقم قبلی ۲۷٫۶) اعلام می شوند.

لازم به ذکر است امروز آمار موجودی ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر (SPDR) از ۸۲۱٫۴۴۸ تن به ۸۱۶٫۱۲۵ تن کاهش یافت و هنوز معامله گران اونس طلا توجهی به کاهش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر نشان نداده اند. بنابراین به اعتقاد ما گذر قیمت جهانی اونس طلا از سطح مقاومت ۱۲۴۳ نیاز به مومنتوم بالایی دارد که تا قبل از جلسه بانک مرکزی اروپا تجمیع این انرژی بعید به نظر می رسد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا