تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) سیگنال خرید به سوی سطح مقاومت ۴۷٫۶۸ دلار در هر بشکه صادر شده است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۹۱ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و هم اکنون راه برای صعود بیشتر تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۶۸ هموار شده است و اگر این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا تا سطح مقاومت بعدی ۴۸٫۲۰ می شود.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج C دیر یا زود می تواند قیمت نفت خام سبک آمریکا را تا سطح ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند که این موضوع را الگوی سر و شانه وارونه که از سطح ۴۴٫۵۱ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته بیشتر تایید کرده است. هر چند ساختار موج C کمی پیچیده به نظر می رسد اما هر دو شمارش امواج الیوت اشاره به افزایش بیشتر قیمت نفت خام سبک آمریکا از نرخهای فعلی دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۹۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته پایین آن منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۴۶٫۲۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) می شود.

کاهش شدید ذخایر موجودی نفت خام و بنزین آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ جولای که دیروز اعلام شد، یکی از دلایل افزایش قیمت نفت در بازار می باشد و خریداران نفت خام سبک آمریکا از این شرایط با هدف های افزایشی مشخص شده در چارت پایین به نفع خود بهره خواهند گرفت.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۰٫۳۵ صادر شده است که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۵۴ در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی مشخص است این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد و تا زمانیکه قیمت نفت برنت دریای شمال بالای سطح مقاومت ۴۹٫۵۴ قرار دارد این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۱٫۶۶ افزایش یابد.

در چارت پایین الگوی سر و شانه وارونه که از سطح ۴۷ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته هدف افزایشی ۵۱٫۶۶ را تایید کرده است با این حال هدف واقع بینانه را بهتر است در نزدیکی سطح مقاومت ۵۰٫۳۵ در نظر گرفت که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۹٫۵۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) منجر به کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت بعدی ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) می شود در غیر این صورت همانطور که در بالا بدان اشاره شد احتمال افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۵۰٫۳۵ دلار در هر بشکه وجود دارد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

کاهش ذخایر ۴٫۷۲۷- میلیون بشکه ای نفت خام آمریکا و کاهش ذخایر ۴٫۴۴۵- میلیون بشکه ای بنزین آمریکا که دیروز اعلام شد امیدهایی را برای این که بازار بعد از انتظار طولانی کمی متوازن شده زنده کرده است که این به تقویت قیمت نفت در بازار کمک کرده است. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف های بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن