تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن به سطح حمایت ۵۹۳۲ دلار در هر تن اصلاح کند و کمی با کاهش قیمت مواجه شود که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۶۰۱۳ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطوح حمایت و مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

عدم توانایی مس در شکست این سطح مقاومت به معنای ساخته شدن الگوی سقف دو قلو در نزدیکی سطح مقاومت ۶۰۱۳ می باشد که می تواند هدف نزولی ۵۹۰۴ را نشانه بگیرد و این در حالی است که در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۱۳ می بایست در سناریوی نزولی تجدید نظر کرد و در ادامه موج افزایشی C هدف ۶۰۴۹ را دنبال کرد که در چارت پایین مشخص گردیده است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۱۷ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن تا سطح حمایت بعدی ۱۹۰۳ می شود.

همانطور که در چارت بعدی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد. این بار سوم است که قیمت مس در این موج c موفق به شکست سطح مقاومت ۱۹۳۸ نمی شود و بسیار بعید است که قیمت آلومینیم آلیاژی در این موج به طور کامل تا سطح ۱۹۷۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) افزایش یابد.

اما در حالت خوش بینانه تمامی حرکت های اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت اتفاق افتاده است را می توان به عنوان استراحت و تجمیع انرژی برای رشد قیمت این فلز در نظر گرفت و بنابراین در حرکت صعودی چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۱۹۳۸ برسد سیگنال روشنی در جهت افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطوح ۱۹۵۲ و ۱۹۶۱ دلار در هر تن صادر خواهد کرد که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن