تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۲۵۰ را تاچ کند و با شکست این سطح سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۱ صادر کند. همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت جهانی اونس طلا توانسته با قدرت خود را در بالای سطح مقاومت ۱۲۳۹ تثبیت کند که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی از موج نزولی ۱۲۹۵ (بالاترین سطح ۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح مقاومت بعدی بر روی ۱۲۵۰ دیده می شود که بزودی لمس خواهد شد.

از منظر تحلیل تکنیکال روند افزایشی فعلی در درون کانال صعودی شکل گرفته است که نشان می دهد قیمت جهانی اونس طلا دیر یا زود می تواند خود را به بالای سطح ۱۲۵۰ برساند و برای تکمیل این چرخه پنج موجی تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۶۱ افزایش یابد و دستور خرید صادر کند. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطوح حمایت ۱۲۳۹ و ۱۲۳۷ (محل برخورد قیمت به کف کانال) و ۱۲۳۴ خواهد بود که موقعیتی برای خرید ایجاد خواهد کرد که نشان دهنده افزایش انرژی خریداران است.

حرکت افزایشی قیمت جهانی اونس طلا به بالاترین سطوح ۳ هفته گذشته ادامه دارد و این حرکت کماکان در بازار اروپا نیز دنبال می شود و عمده ی دلیل آن به خاطر کاهش ارزش دلار آمریکا به کمترین نرخهای ۱۳ ماهه گذشته است که موجب رشد قیمت اونس طلا برای دومین هفته متوالی شده است و چنانکه حرکت صعودی با شتاب و قدرت به بالای خطوط میانگین متحرک ۵۵ و ۱۰۰ روزه گذشته (به ترتیب سطوح ۱۲۴۷ و ۱۲۴۸) ادامه یابد و سطح مقاومت ۱۲۵۰ شکسته شود، می توان به انتظار صعود بیشتر بود.

همانطور که قبلا گفتیم از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود ریزش اخیر دلار سبب شده تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزان تر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد و بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

بنابراین با توجه به حرکت صعودی یورو بعد از جلسه دیروز بانک مرکزی اروپا همچنان روند حرکت اونس طلا را صعودی می دانیم و انتظار می رود این حرکت فعلا نیز ادامه داشته باشد. مهمترین رویداد روز گذشته، یعنی کنفرانس خبری رئیس بانک مرکزی اروپا با توجه به اشاره دراقی به شروع بحث در مورد کاهش برنامه خرید اوراق قرضه در ماه سپتامبر برای بازارها بسیار خبرساز بود و خریداران بدون واهمه به خرید یورو در برابر ارزهای اصلی ادامه دادند و با عبور قیمت از سطح مقاومت ۱٫۱۶۰۰ حرکت صعودی یورو هم اکنون تا نرخهای بالای ۱٫۱۶۵۰ پیش رفته است که قیمت اونس طلا را نیز تا خطوط میانگین متحرک ۵۵ و ۱۰۰ روزه گذشته بالا کشانده است.

از سوی دیگر با توجه به عدم اطمینان سیاسی در آمریکا انتظار داریم طلا باز هم خریداران بیشتری را به سوی خود جلب کند و ما از هم اکنون روند افزایشی اونس طلا ادامه دار پیش بینی می کنیم. لازم به ذکر است دیروز انتشار خبری مبنی بر آنکه رابرت مولر رئیس سابق اف بی آی قصد انجام تحقیق در مورد معامله های تجاری دونالد ترامپ را دارد نیز به بحران جدید سیاسی در آمریکا دامن زده که تقویت بیشتر قیمت اونس طلا را بدنبال دارد و باز هم فرصتی برای اونس طلا خواهد بود تا در کوتاه مدت به نفع خود بهره برداری کند.

امروز اخبار چندان مهمی را در تقویم اقتصادی آمریکا انتظار نداریم و معمولا در روزهای که خبر خاصی در بازار منتشر نمی شود، بازار متاثر از اخبار روزهای قبل خواهد بود و به عبارتی به هضم آنها مشغول می شود. در چنین وضعیتی خریداران اونس طلا با اعتماد به نفس بیشتری وارد بازار خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا