تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) بعد از تکمیل شدن این موج اصلاحی که از سطح ۴۷٫۵۵ دلار در هر بشکه آغاز گردیده است، هدف افزایشی ۴۷٫۶۸ که دیروز بدان اشاره کردیم هنوز معتبر است و این موضوع با توجه به بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سر و شانه وارونه در چارت پایین مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی C قرار گرفته است که این موج از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) شروع شده است و در این موج در بیشترین قدرت خود از پتانسیل زیادی برای افزایش به سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ برخوردار است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی قرار دارد.

الگوی سر و شانه که از سطح ۴۴٫۵۱ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) به این سو شکل گرفته است نیز اشاره به همین تارگت افزایشی دارد. به باور ما موج اصلاحی که از سطح ۴۷٫۵۵ (بالاترین سطح دیروز) اتفاق افتاده صرفا یک حرکت اصلاحی کوتاه به سمت خط گردن از الگوی سر و شانه در نزدیکی سطح حمایت ۴۶٫۲۹ می باشد.

برای امروز ادامه حرکت قیمت نفت آمریکا به گزارش آمار دکل های حفاری نفت شرکت بیکر هیوز آمریکا (رقم قبلی ۷۶۵ دکل) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران بستگی دارد و باید منتظر ماند و حرکت بازار را دنبال کرد. اکنون این احتمال قوی وجود دارد که پس از انجام یک حرکت اصلاحی، بار دیگر شاهد ادامه روند افزایشی قیمت نفت آمریکا به سوی سطح ۴۷٫۶۸ باشیم. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) بعد از تکمیل شدن این موج اصلاحی که از سطح ۵۰٫۱۹ آغاز گردیده است پیش بینی می کنیم قیمت آن بتواند دوباره به سوی سطح مقاومت ۵۰٫۳۵ افزایش یابد و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو، سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی سر و شانه وارونه نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی C قرار دارد که این موج از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) شروع شده است و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش تا سطح مقاومت ۵۱٫۶۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و باید توجه داشت که الگوی سر و شانه وارونه که از سطح ۴۷٫۰۰ (پایین ترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است به همین تارگت ۵۰٫۳۵ اشاره دارد.

از نظر تحلیل تکنیکال برغم حرکت اصلاح نزولی از سطح ۵۰٫۱۹ قیمت نفت برنت دریای شمال حتی در صورت شکست سطح حمایت ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) با سطح حمایت بعدی ۴۸٫۲۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) روبرو است.

برای امروز از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیکی رشد قیمت به بالای سطح ۴۹٫۶۰ تاییدی در جهت افزایش قیمت تا سطح ۵۰٫۳۵ می باشد و هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۲۳ می باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

بنابراین برای امروز منتظر می مانیم تا ببینیم آیا قیمت نفت برنت دریای شمال خود را بالای سطح ۴۸٫۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) تثبیت خواهد کرد که در این صورت با توجه به قرار گرفتن قیمت در کانال افزایشی احتمال افزایش دوباره به سطح ۵۰٫۳۵ دلار در هر بشکه بوجود خواهد آمد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال لندن