تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۰۱۳ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطح مقاومت ۶۰۴۹ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است .

موج مولفه نهایی از این موج C شامل پنج موج کوچک می باشد و همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود موج v هم اکنون شروع شده است و احتمال رسیدن قیمت این فلز تا سطح مقاومت ۶۰۴۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) وجود دارد.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۴۳۱۸ (پایین ترین سطح ۱۵ ژانویه ۲۰۱۶) به ۶۲۰۴ (بالاترین سطح ۱۳ فوریه) به هدف بالاتر یعنی سطح ۶۰۷۲ اشاره دارد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی قرار دارد.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی کاهش قیمت مس به سطح ۵۹۵۰ به معنای وارونه شدن روند افزایشی می باشد که می تواند هدف های نزولی ۵۹۰۴ و ۵۸۸۱ (به ترتیب خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی و ۱۰۷ درصدی) را نمایان سازد که این سناریو فعلا برای امروز مورد توجه نیست و محتمل ترین سناریوی موجود رشد مجدد قیمت به سطح ۶۰۱۳ می باشد که در چارت پایین دیده می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین محدوده خنثی ۱۹۱۷ و ۱۹۲۸ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت آن مشخص گردد و از این رو برای امروز نکته قابل توجهی در خصوص قیمت آلومینیم آلیاژی وجود ندارد و باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطوح مقاومت ۱۹۳۸ و ۱۹۲۸ شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است و معلوم نیست که این موج تکمیل شده باشد یا نه مخصوصا بعد از چند بار تلاش برای شکست سطح مقاومت ۱۹۳۸ که در عبور از آن ناموفق ظاهر شد.

برای امروز چنانچه قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۹۲۸ برسد زمینه را برای رشد دوباره قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۳۸ فراهم می آورد و این در حالی است که در حرکت نزولی شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۱۷ منجر به کاهش قیمت آن به سطوح ۱۹۰۳ و ۱۸۹۵ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن