تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۴۴٫۹۱ دلار در هر بشکه کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۲۶ در چارت پایین نشان داده است. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۴۶٫۲۶ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد.

براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که تارگت نزولی بعدی بر روی سطح ۴۴٫۹۱ دیده می شود که اگر این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به ریزش بیشتر قیمت آن تا سطح ۴۴٫۰۹ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۶٫۰۵ (پایین ترین سطح ۱۱ فوریه ۲۰۱۶) به ۵۵٫۲۴ قرار دارد.

براساس آن چیزی که در نمودار پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا دوباره در شکست سطح مقاومت ۴۷٫۶۱ ناموفق بود و این عدم توانایی قیمت در عبور از این سطح مقاومت و ریزش شدید روز جمعه قیمت به معنای از سرگیری روند نزولی قیمت در موج نزولی C می باشد که البته برای تایید این از سرگیری می بایست قیمت حتما به زیر سطح ۴۴٫۰۹ کاهش یابد. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۲۶ و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت ۴۷٫۶۱ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۴۷٫۴۲ را تاچ کند و چنانچه این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش آن به سطح حمایت بعدی ۴۶٫۴۲ می شود که در چارت مربوطه به وضوح مشخص شده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود اولین سطح حمایت قیمت بر خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی C که این موج از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) شروع شده قرار دارد و سطح حمایت بعدی بر روی ۴۶٫۴۲ یعنی جاییکه خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷) به ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) وجود دارد و از منظر تحلیل تکنیکال این موج C از سه موج تشکیل شده است و موج کاهشی قیمت از سطح ۵۰٫۱۹ (بالاترین سطح ۲۰ جولای) در قالب موج سوم یعنی موج (c) شکل گرفته است.

در هر حال برای تایید این شمارش امواج الیوت ویو می بایست قیمت به پایین سطح حمایت ۴۶٫۴۲ کاهش یابد و این در حالی است که امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ با قدرت شکسته شود و دو ساعته بالای آن تثبیت شود به تقویت قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۱۹ دلار در هر بشکه (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) می انجامد.

در مورد قیمت نفت به رغم تعهد اوپک و برخی کشورهای غیر اوپک مانند روسیه تا پایان مارس ۲۰۱۸ برای کاهش تولیدات ۱٫۸ میلیون بشکه در روز اما روز جمعه پس از آنکه شرکت پترولوجستیکس برآوردی از افزایش تولید نفت خام اوپک در ماه جولای اعلام کرد قیمت نفت از روز جمعه با کاهش قیمت مواجه شده است.

طبق پیش بینی شرکت پترولوجستیکس تولید نفت اوپک در ماه جاری میلادی ۱۴۵ هزار بشکه در روز افزایش خواهد داشت. پترولوجستیکس که پیش بینی های عرضه نفت اوپک را پیگیری می کند اعلام کرد با این افزایش، تولید کل نفت اوپک به بالای ۳۳ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. در واقع افزایش عرضه نفت کشورهای عربستان، امارات و نیجریه عامل افزایش تولید این ماه اوپک بوده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن