تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۹۳۲ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را ساخته شدن پیک و سقف قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۶۰۴۹ نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح مقاومت ۶۰۴۹ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است. از منظر تحلیل تکنیکال موج v که آخرین جزء از موج افزایشی C می باشد به احتمال زیاد این موج در نزدیکی سطح مقاومت ۶۰۴۹ تکمیل شده است و واگرایی کاهشی در اندیکاتور یک ساعته RSI اشاره به خسته شدن روند افزایشی قیمت مس و انتظار برای یک حرکت اصلاحی و نزولی عمیق در نمودار پایین دارد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی شکسته شدن سطح مقاومت ۶۰۱۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) موجب افزایش کوتاه و محدود قیمت به سطح مقاومت ۶۰۴۹ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. گفتنی است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۱۹۰۳ ریزش داشته باشد که این حرکت نزولی را امواج الیوت ویو و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت بعدی نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده در قالب سه موج شکل گرفته است و به احتمال زیاد موج سوم یعنی موج c در نزدیکی سطح مقاومت ۱۹۳۸ به پیک و سقف قیمت رسیده است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی مشخص گردیده است و باید توجه داشت این سومین بار است که قیمت این فلز موفق به شکست این سطح مقاومت نشده است.

از سوی دیگر در چارت پایین به وضوح مشخص است که قیمت آلومینیم آلیاژی سه دفعه به پایین سطح حمایت ۱۹۱۷ کاهش یافته است و به همین خاطر باور ما این سطح حمایت بزودی با قدرت شکسته خواهد شد و سیگنال فروش صادر خواهد کرد. از این رو برای امروز چنانچه قیمت به سطح ۱۹۱۳ کاهش یابد تاییدی در جهت شکست سطح حمایت ۱۹۱۷ می باشد که می تواند تارگت نزولی ۱۹۰۳ را برای فروشندگان نمایان سازد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۲۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) موجب تقویت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت بعدی یعنی ۱۹۳۸ دلار در هر تن می شود که در نمودار بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن