تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) پیش بینی می شود قیمت آن با شکسته شدن سطح مقاومت ۴۶٫۷۵ دلار در هر بشکه به سطوح ۴۷٫۱۷ و ۴۷٫۵۵ افزایش یابد که این موضوع را شکست سطح مقاومت ۴۶٫۲۵ و حرکت افزایشی قیمت از سطح حمایت ۴۵٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۶٫۷۵ و ۴۷٫۱۷ و پس از آن ۴۷٫۵۵ هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی و ۷ درصدی از موج افزایشی ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۴۷٫۵۵ (بالاترین سطح ۲۰ جولای ۲۰۱۷) قرار دارند و حرکت افزایشی شارپی قیمت از سطح ۴۵٫۴۰ بیانگر از سرگیری روند صعودی قیمت از سطح ۴۲٫۰۵ می باشد. در چارت پایین این روند از پنج موج شکل گرفته است که یک الگوی گوه افزایشی را بوجود آورده است.

الگوی گوه کاهشی یا افزایشی جزو الگوهایی می باشد که حتما باید در امتداد روند تشکیل شود. اگرچه جهت تشکیل گوه کاهشی یا افزایشی می تواند هم راستا با روند قبل از خود نباشد اما اگر هم راستا باشد درجه اطمینان و اهمیت بیشتری الگو پیدا می کند.

در الگوی گوه افزایشی همانطور که در چارت پایین مشخص است شیب خط امتداد بالایی نقاطی که به هم متصل شده اند کمتر از شیب خط پایینی می باشد و به باور ما قیمت نفت آمریکا در حال حاضر در موج پنجم یعنی موج افزایشی e قرار گرفته است که در این موج می تواند قیمت را تا سطح ۴۷٫۵۵ بالا بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۴۶٫۲۵ منجر به کاهش قیمت آن به سطح حمایت بعدی ۴۵٫۴۵ می شود.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) پیش بینی می شود پس از آنکه عربستان وعده داد که از ماه آینده میلادی صادرات نفت خود را کاهش دهد و اوپک نیز از چند عضو خود خواست که میزان تبعیت خود از توافق کاهش تولید را افزایش دهند قیمت نفت برنت با افزایش روبرو شود و با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۱۹ افزایش یابد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۴۸٫۸۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج نزولی C از سطح ۵۴٫۶۷ (بالاترین سطح ۲۵ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و برای امروز احتمال تقویت قیمت تا سطح مقاومت بعدی ۵۰٫۱۹ وجود دارد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی می باشد.

از نظر تحلیل بنیادی وزیر انرژی عربستان گفت که اوپک و تولید کنندگان غیر عضو اوپک متعهد شده اند توافق فعلی خود مبنی بر کاهش روزانه ۱٫۸ میلیون بشکه از تولید نفت خود را در صورت لزوم حتی بعد از ماه مارس ۲۰۱۸ نیز تمدید کنند. در خبری دیگر وزیر انرژی روسیه گفت که اگر تبعیت کشورها از توافق کاهش تولید ۱۰۰ درصدی باشد، ۲۰۰ هزار بشکه نفت دیگر می تواند از بازار حذف شود.

در همین حال وزیر انرژی کشور عربستان تاکید کرد که در ماه اوت، صادرات نفت خود را به ۶٫۶ میلیون بشکه در روز محدود خواهد کرد که تقریبا یک میلیون بشکه در روز کمتر از یک سال پیش است و این خبر به همراه اظهارات اخیر هئیت مدیره شرکت خدمات نفتی هالیبرتون (که بزرگترین شرکت خدمات نفتی جهان محسوب می شود) مبنی بر آنکه احتمالا رونق شرکت نفتی شیل آمریکا در سال آینده کاهش می یابد به افزایش قیمت نفت خام و برنت دریای شمال قوّت بیشتری بخشیده است. در نمودار زیر با توجه به شکسته شدن سطح ۴۸٫۸۱ روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال تا سطح ۵۰٫۱۹ دلار در هر بشکه و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن