تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به شکسته شدن سطح ۱۲۵۰ احتمالا قیمت آن تا سطح ۱۲۳۹ اصلاح داشته باشد که این موضوع را حرکت کاهشی قیمت پس از عدم توانایی در شکست سطح مقاومت ۱۲۶۱ (خط فیبوناچی ریتریسنمت ۶۱٫۸ درصدی) نشان داده است و این سطح دقیقا مماس با سقف کانال افزایشی می باشد که قبلا بدان اشاره کرده بودیم.

قبل از خبر امشب نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا مدیران حساب اقدام به تنظیم معاملات خود نموده اند که در نتیجه این اقدام می تواند نوسانات اصلاحی را برای قیمت جهانی اونس طلا ایجاد کند. از نظر تحلیل تکنیکال، در قیمت اونس طلا بار دیگر شاهد کاهش قیمت به زیر سطح ۱۲۵۰ هستیم که نشان دهنده تلاش مجدد فروشندگان برای عبور از کف کانال و حرکت به سوی سطح حمایت بعدی ۱۲۳۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می باشد و چنانچه سطح حمایت ۱۲۳۹ شکسته شود سطوح حمایت بعدی ۱۲۳۳ و ۱۲۲۹ (به ترتیب خطوط میانگین متحرک ۲۱ و ۲۰۰ روزه گذشته) خواهند بود.

همانطور که دیروز گفته شد این احتمال وجود دارد که بازار اقدام به انجام حرکتی اصلاحی نموده و بار دیگر شاهد بازگشت قیمت به سطوح پایین باشیم. این حرکت در راستای حفظ سود (Profit Taking) در نزدیکی سطح مقاومت ۱۲۶۱ قابل توجیه است. این در حالی است که اگر قیمت قادر به تثبیت در بالای سطح مقاومت ۱۲۵۲ گردد فرصتهایی برای خرید فراهم خواهد شد در غیر این صورت فعلا تشکیل حرکت اصلاحی به سوی سطح ۱۲۳۹ وجود دارد که در چارت پایین مشخص شده است.

قیمت جهانی اونس طلا همانطور که پیش بینی شده بود به روند تکنیکی خود احترام گذاشت و از سطح ۶۱٫۸ درصدی روند اصلاحی خود (از ۱۲۹۵ به ۱۲۰۴) یعنی سطح مقاومت ۱۲۶۱ عبور نکرد و با اعلام افزایش قابل توجه میزان ضریب اطمینان مصرف کنندگان آمریکا و ادامه فروش ذخایر طلا صندوق جهانی اسپایدر سرانجام سطح حمایت ۱۲۵۰ شکسته شد و اکنون در تلاش برای اصلاح به سطح ۱۲۳۹ است که در بخش تکنیکال بالا گفته شد.

صندوق جهانی اسپایدر ۹ تن دیگر طلا از میزان ذخایر خود کاست تا نشان دهد خریداران از ادامه روند افزایشی به بالای سطح مقاومت ۱۲۶۱ خسته شده اند. برای امروز مهمترین حمایت قیمت روی ۱۲۳۹ قرار دارد که اگر آنرا بشکند به سرعت تا ۱۲۳۲ و ۱۲۲۹ اصلاح قیمت را تجربه خواهد نمود.

نشانه های ادامه روند نزولی، از شانس بیشتر کاهش برای ادامه حرکت تا نرخ ۱۲۳۹ و در ادامه ۱۲۲۶ خبر می دهند و انتظار داریم که خبر نرخ بهره ایالات متحده آمریکا که امشب ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران منتشر خواهد شد، اگر به کاهش ترازنامه مالی ۴٫۲ تریلیون دلاری در ماه سپتامبر اشاره کند پاسخگوی انتظار ما باشد. در هر حال باید در انتظار واکنش بازار پس از اعلام این خبر باشید.

هر چند که به واسطه اهمیت روانی خبر ممکن است جهش هایی را هنگام اعلام خبر شاهد باشیم اما به احتمال زیاد دارای امواج تند و تیزی نخواهد بود و در واقع می توان گفت که اهمیت FOMC در جلسه امشب نسبت به جلسات گذشته کمتر شده و به احتمال زیاد شاهد آن امواج خروشان بعد از انتشار بیانیه نباشیم. عکس العمل بازار به این خبر نشان خواهد داد که هرچند این بیانیه احتمال کاهش ترازنامه مالی بانک فدرال در ماه سپتامبر را مطرح خواهد ساخت اما خیلی دور از انتظار فعالان بازار نباشد و رفتار بازار نشان خواهد داد که معامله گران ترجیح می دهند که به انتظار روشن شدن وضعیت بازار کار امریکا در هفته آینده بنشینند.

امروز قبل از خبر نرخ بهره بانک فدرال برای امروز انتظار اخبار نسبتا مهم دیگری را داریم که می توان به میزان فروش خانه های نوساز (پیش بینی بازار ۶۱۵ هزار واحد، رقم قبلی ۶۱۰ هزار واحد) و میزان ذخایر هفتگی نفتی ایالات متحده (پیش بینی بازار ۲٫۶۲۹- میلیون بشکه، رقم قبلی ۴٫۷۲۷- میلیون بشکه) خبرهایی هستند که معامله گران به آنها توجه خواهد کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا