تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز معتبر است و هنوز پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۶۰۹۳ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۱۲۴ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند.

لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در چارت پایین به وضوح مشخص شده است که این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۸۶٫۴ درصدی از موج افزاشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۶۲ (پایین ترین سطح ۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

در قیمت مس در بازار بورس فلزات لندن از منظر تحلیل تکنیکال خط روند افزایشی رسم شده نیز به تارگت های افزایشی ۶۰۹۳ و ۶۱۲۴ اشاره دارند و به باور ما جز موج آخر از موج C که با موج v نمایش داده است به احتمال زیاد در قالب موج پنجم حرکت خواهد کرد و براساس این سناریو احتمال افزایش قیمت مس حتی به نرخهای بالای سطح ۶۱۲۴ وجود دارد.

برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی مس محدود به سطح حمایت ۶۰۴۹ می باشد و تنها به شرط شکسته شدن آن منجر به اصلاح به سطح حمایت بعدی ۶۰۱۳ می شود که این سناریو برای امروز بعید به نظر می رسد و همانطور که در بالا گفته شد محتمل ترین سناریو موجود افزایش قیمت مس به ترتیب به سطوح ۶۰۹۳ و ۶۱۲۴ می باشد که در چارت پایین مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت آلومینیم آلیاژی تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن سیگنال خرید تا سطوح مقاومت ۱۹۲۸ و ۱۶۳۶ صادر کند و این حرکت افزایشی را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن در نمودار مربوطه به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی که از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) شروع شده در قالب سه موج شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج C هنوز کامل نشده است زیرا این احتمال وجود دارد که از نظر زمانی و طولی برابر با موج قبلی یعنی موج A قدرت داشته باشد و با افزایش روبرو شود.

در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی کاملا مشخص است که از نظر زمانی این دو موج با هم برابر بوده اند این در حالی است که از نظر طولی موج C هنوز خیلی زود است که بگویم تکمیل شده و همانطور که در چارت بعدی مشخص است سه موج کوچک این موج C را ساخته اند و قیمت آلومینیم آلیاژی هم اکنون در موج افزایشی c قرار دارد که در این موج از قدرت و پتانسیل بالایی برای رسیدن به سطوح ۱۹۲۸ و ۱۹۳۶ برخوردار است.

در چارت می بینیم که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی واقع شده اند. لازم به ذکر است در جرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۱۹۱۲ منجر به کاهش قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۸۹۸ دلار در هر تن می شود که در چارت قیمت آلومینیم آلیاژی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن