تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن قبل از هر گونه حرکت افزایشی دوباره سطح حمایت ۶۲۵۶ دلار در هر تن را تاچ کند زیرا هنوز موج اصلاحی از سطح ۶۴۰۰ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) تکمیل نشده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این سطح حمایت ۶۲۵۶ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی ۵۷۹۲ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۶۴۰۰ تشکیل شده است و سه موج این موج اصلاحی را شکل داده اند.

در نمودار زیر موج نزولی c به احتمال زیاد قیمت مس را تا سطح ۶۲۷۴ پایین خواهد کشاند یا تا سطح ۶۲۲۰ که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند. در حرکت صعودی نیز چنانچه سطح مقاومت ۶۳۵۷ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی به سطح ۶۴۵۰ می باشد هدفی که با خط روند افزایشی رسم شده انطباق دارد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۱۹۶۱ را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت و سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی در موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است و این موج با سطح مقاومت ۱۹۶۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) مواجه است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی که در برخورد به سطح مقاومت ۱۹۶۱ اتفاق افتاده است صرفا یک موج اصلاحی به سمت خط روند بالایی الگوی گوه می باشد که این پول بک تکمیل شده است و الگوی گوه به تارگت افزایشی ۱۹۹۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) اشاره دارد.

باید توجه داشت در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۱۹۲۸ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۹۱۷ و ۱۹۰۳ دلار در هر تن می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت آلومینیم آلیاژی و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن