تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همچنان سیگنال خرید صادر کرده است و پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۳۰ و ۴۹٫۸۷ دلار در هر بشکه افزایش یابد که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c نشان داده است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی با سطوح حمایت ۴۸٫۷۷ و ۴۸٫۳۸ روبرو خواهد شد.

از نظر تکنیکال همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود این سومین موج از موج بزرگ تر C می باشد که از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته است و براساس آن چیزی که در نمودار زیر مشخص است موج افزایشی c تلاش می کند که خود را به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۳۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برساند که در صورت تحقق سیگنال خرید جدید تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۸۷ صادر خواهد کرد.

در چارت پایین باید توجه داشت که این موج ممکن است در نزدیکی سطح مقاومت ۴۹٫۳۰ تمام نشود زیرا همانطور که دیروز اشاره کردیم الگوی گوه یا کنج (wedge) که از سطح ۴۷٫۳۲ (بالاترین سطح ۵ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته تایید شده است و این حرکت می تواند تارگت افزایشی ۵۰٫۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) را برای قیمت نفت خام سبک آمریکا نشانه بگیرد.

همچنین همانطور که روز گذشته اقدام معامله گران به گرفتن پوزیشن خرید نفت در واکنش به کاهش روز چهارشنبه آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت آمریکا و بالا گرفتن تنش در روابط سیاسی آمریکا و روسیه موجب تقویت بیشتر قیمت نفت در بازار خواهد شد.

از نگاه تکنیکال این الگوی گوه یا کنج هم در ادامه روند نزولی و هم در ادامه روند صعودی شکل می‌گیرد. معمولا اگر الگو در ادامه روند صعودی شکل بگیرد سر کنج به سمت پایین می‌باشد و اگر در ادامه روند نزولی باشد سر کنج به سمت بالا خواهد بود. بعد از شکسته شدن کنج، قیمت در راستای روند قبل از کنج به حرکت خود ادامه می‌دهد.

شکل زیر مربوط به قیمت نفت خام سبک آمریکا در نمودار یک ساعته می‌باشد که قیمت یک الگوی کنج شکل داده و انتظار می‌رود با توجه به شکست ضلع بالایی این الگو قیمت به حرکت صعودی خود به ترتیب تا سطوح ۴۹٫۳۰ و ۴۹٫۸۷ ادامه دهد و حتی در صورت شکست کامل سطح حمایت ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۴۸٫۷۷ یا ۴۸٫۳۸ (به ترتیب خطوط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی) باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRU7) تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۱٫۷۶ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که  این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن و الگوی گوه نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به این سو قرار دارد که در این موج قادر است خود را تا سطح ۵۱٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) بالا بکشاند و در صورت شکست آن سیگنال خرید جدیدی با هدف ۵۲٫۳۶ صادر کند.

از منظر تحلیل تکنیکال همانطور که دیروز گفته شد در چارت پایین الگوی گوه یا کنج (wedge) که از سطح ۴۹٫۹۰ (بالاترین سطح ۴ جولای ۲۰۱۷) شکل گرفته تایید شده است که این حرکت به تارگت ۵۲٫۷۲ اشاره دارد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی از نرخهای فعلی صرفا به عنوان پول بک دوم به سمت خط روند بالایی الگوی گوه محسوب می شود که از نزدیکی این خط دوباره خریداران را وارد بازار کند.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک برای اینکه از رسیدن قیمت نفت برنت به سطح ۵۲٫۷۳۶۶ مطمئن شویم می بایست حتما قیمت به بالای سطح ۵۱٫۷۶ برسد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی نیز محدود به سطوح حمایت ۵۱٫۲۱ یا ۵۰٫۸۰ دلار در هر بشکه می باشد.

لازم به ذکر است کاهش شدید روز چهارشنبه در موجودی نفت آمریکا، بالا گرفتن تنش در روابط آمریکا و روسیه و قوّت گرفتن انتظارات برای تعادل یافتن بازار از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت نفت در بازار می باشد که این امر دلیلی جز تقویت واقعی قیمت در معاملات امروز ندارد و امکان افزایش قیمت نفت برنت قوّت بیشتری خواهد گرفت. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن