تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۶۲۵۶ دلار در هر تن را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۶۱۶۷ می شود که در نمودار پایین دیده می شود.

همانطور که در چارت پایین مس به وضوح مشخص است این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی ۵۷۹۲ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به ۶۴۰۰ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) قرار دارد و  موج نزولی از سطح ۶۴۰۰ در قالب سه موج شکل گرفته است.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند. لازم به ذکر است لازم به ذکر است که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود موج سوم یعنی موج c در حال کاهش قیمت مس به سطح ۶۲۳۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می شود و از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک کاهش قیمت به پایین سطح ۶۲۵۶ تاییدی در جهت شکست کامل سطح حمایت ۶۲۳۷ می باشد.

این موضوع می تواند منجر به کاهش و صدور سیگنال فروش مس تا سطح حمایت بعدی ۶۱۶۷ شود و لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳۱۱ به تقویت قیمت مس تا سطح مقاومت بعدی ۶۳۵۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) می انجامد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۹۲۸ و ۱۹۳۸ در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار معلوم می شود و از این رو باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی و ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی پس از آنکه نتوانست از سطح مقاومت ۱۹۶۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) عبور کند به نظر می رسد که قیمت آن برای مدت طولانی در یک روند رنج و خنثی قرار گرفته است.

با این حال در چارت بعدی قیمت این فلز سطح حمایت خوبی مماس با خط روند بالایی الگوی مثلث شکل پیدا کرده است و تنها به شرط شکست سطح حمایت ۱۹۲۸ این الگو را نقض خواهد کرد که می تواند بعد از آن هدف نزولی ۱۹۱۷ را نمایان سازد. در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۳۸ می بایست منتظر رشد و صدور سیگنال خرید در قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح ۱۹۵۲ دلار در هر تن باشیم که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی قرار دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن