تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۷۰ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۶ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به این سو می باشد و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است و یا حداقل اینکه در این موج قیمت می تواند خود را تا سطح ۱۲۷۹ بالا بکشاند که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده در چارت پایین می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود سطح مقاومت ۱۲۷۰ (خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی) فعلا موقتا مانع از رشد قیمت اونس طلا در موج C شده است و به باور ما حرکت اصلاحی که در برخورد به این سطح مقاومت اتفاق افتاده است کوتاه و و محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) خواهد بود و بزودی به اتمام خواهد رسید و این سطح حمایت از ادامه هر گونه حرکت نزولی و اصلاحی جلوگیری خواهد نمود و در این مسیر صعودی، هدف اولیه رسیدن به نرخ ۱۲۷۶و در ادامه نرخهای ۱۲۸۴ و سپس ۱۲۹۰ و ۱۲۹۷ است که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل فاندامنتال تشدید بحران سیاسی در واشنگتن و تنش در شبه جزیره کره و تقاضای امن سرمایه گذاران باعث تقویت قیمت جهانی طلا به بالاترین نرخهای خود طی ۷ هفته گذشته است و این در حالی است که ارزش دلار بعد از اعلام آمار نرخ رشد اقتصادی آمریکا به کمترین نرخهای خود در چندین ماهه گذشته کاهش یافته است.

پرواز دو بمب افکن B-1B  آمریکا بر فراز شبه جزیره کره و تاکید سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بر لزوم عملیات بیشتر کشورهای چین، ژاپن و کره جنوبی پس از آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ موجب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا به عنوان یک بازار امن شده است و همانطور که می دانیم در هنگام بروز عدم اطمینان و وضعیت های آشفته سیاسی و مالی، سرمایه گذاران برای در امان ماندن از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا پناه می برند.

طبق آخرین گزارشات از کمیسیون معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC) یا شورای نظرات بر معاملات سلف آمریکا که روز ۲۸ جولای ۲۰۱۷ منتشر شد قرارداد های خرید طلا در هفته منتهی به ۲۴ جولای ۲۰۱۷ با ۳۰۷۰۰+ قرارداد افزایش از ۶۰۱۰۰ قرارداد به ۹۰۸۰۰ قرارداد رشد داشته است. مسئله دیگر که همواره باید در تحلیلهای اونس طلا مورد توجه قرار گیرد مسئله دلار آمریکا است و در صورتی که این روند نزولی دلار به کمترین نرخهای ۱۳ ماهه گذشته ادامه پیدا کند ، عامل مهم دیگری برای کمک به تقویت اونس طلا خواهد بود.

این هفته اخبار اقتصادی آمریکا که منتشر خواهند شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد. باید توجه داشت که بعد از اعلام آمار نرخ رشد تولیدات ناخالص داخلی آمریکا (GDP) و هزینه نیروی کار در سه ماهه دوم سال جاری انتظارات بازار از افزایش یک پله دیگر نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری کاهش یافته است.

در حال حاضر براساس معاملات آتی نرخ بهره و ابزار فدواچ CME که نرخ هدف بانک مرکزی آمریکا را براساس قیمت گذاری قرارداد آتی فدفانذ مسیر یابی می کند، در حدود %۴۴٫۸ احتمال آن می رود که نرخ بهره بانک فدرال رزرو آمریکا در جلسه ۱۳ دسامبر ۲۰۱۷ به میزان %۰٫۲۵ دیگر افزایش یابد و از محدوده %۱٫۰۰ – %۱٫۲۵ به محدوده %۱٫۲۵ – %۱٫۵۰ رشد یابد. شاخصهای اقتصادی مهمی نیز در این هفته از آمریکا خواهیم داشت.

امروز شاخص مدیران خرید شیکاگو، فروش خانه های معوقه و در روزهای آینده شاخص خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی، درآمدها و مصارف شخصی، موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای و خدمات ISM ، سفارشات کارخانه ای و در آخر هفته آمار اشتغال بخش  خصوصی و غیر کشاورزی آمریکا خبر های مهم ایالات متحده در هفته پیش رو هستند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا