تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۰٫۲۲ دلار در هر بشکه صادر شده است و این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن نشان داده است. همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت نفت آمریکا در موج افزایشی c قرار گرفته است که سومین موج از موج بزرگ تر C از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) می باشد و قیمت در این موج توانسته خود را به بالای سطح ۴۹٫۸۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) برساند.

از این رو شانس افزایش بیشتر قیمت نفت آمریکا تا سطح ۵۰٫۷۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) زیاد است. با این حال برای امروز هدف و تارگت واقع بینانه را می توان در سطح ۵۰٫۲۲ در نظر گرفت که این سطح در چارت روزانه در نزدیکی سطح ۵۰٫۲۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از موج نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است که انتظار داریم این سطح فعلا برای امروز به عنوان مقاومت مهم قیمت نفت آمریکا محسوب می شود.

لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته در پایین سطح حمایت ۴۹٫۵۷ منجر به اصلاح به سطح حمایت بعدی ۴۹٫۳۰ می شود. با این حال باید توجه داشت که طبق آخرین گزارشات از کمیسیون معاملات آتی کالاهای اساسی (CFTC) یا شورای نظرات بر معاملات سلف آمریکا که روز ۲۸ جولای ۲۰۱۷ منتشر شد قرارداد های خرید نفت در هفته منتهی به ۲۴ جولای ۲۰۱۷ با ۲۶۸۰۰+ قرارداد افزایش از ۳۹۶۵۰۰ قرارداد به ۴۲۳۳۰۰ قرارداد رشد داشته است که بالاترین حد موقعیت های خرید خالص نفت در طی ۳ ماهه گذشته است و تمایلات افزایشی قیمت نفت آمریکا را در بازار نشان می دهد. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت آمریکا و هدف افزایشی بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) سیگنال خرید تا سطح مقاومت ۵۳٫۳۲ صادر شده است که این حرکت افزایشی و ادامه روند صعودی قیمت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی c در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال در نمودار زیر این سومین موج از موج بزرگ تر C از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) می باشد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود قیمت در این موج در تلاش است که به بالای سطح مقاومت ۵۲٫۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) برسد و چنانچه موفق به شکست آن شود شانس زیادی برای ورود خریداران با حد تارگت ۵۳٫۳۲ بوجود می آورد.

در چشم انداز میان مدت (طی ۲ الی ۴ هفته) نیز پیش بینی می کنیم قیمت نفت برنت دوباره به سوی سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) افزایش یابد که شرح تکنیکال آن در پایین آمده است. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۵۱٫۷۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته در پایین آن منجر به اصلاح قیمت به سطح حمایت ۵۱٫۲۱  (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) می شود.

برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن همانطور که بالا گفته شد پیش بینی بینی می کنیم قیمت آن در طی ۲ الی ۴ هفته آینده دوباره به بالاترین سطح خود در روز ۳ ژانویه ۲۰۱۷ یعنی سطح ۵۸٫۳۷ رشد یابد که این حرکت صعودی را شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۰۱ در چارت هفتگی پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود این سطح مقاومت ۵۱٫۰۱ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی از موج نزولی ۱۴۷٫۵۰ (بالاترین سطح جولای ۲۰۰۸) به ۲۷٫۱۰ (پایین ترین سطح ۲۰ ژانویه ۲۰۱۶) تشکیل شده بود که با قدرت شکسته شد.

روند افزایشی قیمت از این سطح توسط یک سری از خطوط فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی ۱۲۸٫۴۰ (بالاترین سطح مارس ۲۰۱۲) به ۲۷٫۱۰ تحت کنترل است و در چارت پایین به وضوح مشخص است که این روند نزولی پس از برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی یعنی سطح ۴۴٫۶۸ وارونه شده و شکسته شدن سطح مقاومت ۵۱٫۰۱ نیز این وارونه شدن قیمت یا حرکت برگشتی (Reversal) را بیشتر تایید کرده است.

در چارت مربوطه بررسی امواج الیوت ویو نشان می دهد قیمت نفت برنت دریای شمال در موج افزایشی قوی C قرار دارد که در این موج براحتی می تواند خود را به بالای سطح ۵۸٫۳۷ (سقف موج A) بالا بکشاند. در نمودار روزانه نیز روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال از سطح ۲۷٫۱۰ چشم انداز قیمت را افزایشی نشان می دهد. از این رو طبق بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی C تارگت حداقل در این موج را می توان سطح ۵۶٫۳۰ و تارگت حداکثر نفت برنت دریای شمال را می توان در سطح ۷۵٫۶۲ در نظر گرفت.

در مجموع همانطور که در چارت روزانه دیده می شود از آنجایی که قیمت نفت برنت دریای شمال خود را به بالای سقف کانال نزولی رسانده است بنابراین احتمال صدور سیگنال خرید و رشد سریع قیمت نفت برنت دریای شمال به تارگت ۵۶٫۳۰ بسیار محتمل است.

این حرکت می تواند قیمت نفت برنت دریای شمال را بعد از آن وارد کانال دوبل یا تکراری کند که در این کانال دوبل تارگت های در حدود منطقه ۵۶٫۳۰ الی ۵۹٫۹۹ را برای قیمت نفت برنت دریای شمال می توان پیش بینی کرد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح روانی ۵۰ دلار در هر بشکه و کاهش قیمت به پایین این سطح می بایست در سناریوی افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال در مدت یاد شده تجدید نظر کرد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم هفتگی قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن