تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن تا محدوده ۶۴۵۵ و ۶۵۱۲ دلار در هر تن افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این حرکت را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم یک ساعته پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و قیمت جهانی مس در این موج قادر است خود را تا سطح ۶۵۶۸ بالا بکشاند که این سطح محل برخورد قیمت به خط روند افزایشی رسم شده نیز می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود قیمت مس توانسته به بالای منطقه خنثی و رنج قبلی خود یعنی ۶۲۷۲ و ۶۳۸۵ برسد و از این رو شانس رشد قیمت تا سطح ۶۵۱۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) زیاد است و این در حالی است که در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) منجر به کاهش قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۲۷۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) می شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۰۹ را تاچ کند و به نظر می رسد موج اصلاحی قیمت که از سطح ۱۹۶۳ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) شروع شده هنوز تکمیل نشده است و فعلا راه برای اصلاح و کاهش قیمت این فلز وجود دارد.

همانطور که در چارت بعدی قیمت آلومینیم آلیاژی دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۰۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۹۶۳ قرار دارد و سطح حمایت ۱۹۰۹ مماس با خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۱۸۵۵ می باشد.

براساس آن چیزی که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت باعث پول بک قیمت به سوی خط روند افزایشی بالاتر که از سطح ۱۸۸۱ (پایین ترین سطح ۱۲ جولای ۲۰۱۷) رسم شده گردیده است و به باور ما این موج اصلاحی به احتمال زیاد در حوالی سطح ۱۹۲۲ پایان می یابد و بعد از آن می بایست منتظر از سرگیری روند نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی تا سطح ۱۸۸۱ باشیم که این سطح در نزدیکی کف موج B قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در حرکت افزایشی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) زمینه را برای رشد قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح مقاومت ۱۹۳۷ دلار در هر تن فراهم می آورد که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن