تحلیل و بررسی نقاط روزانه سفارشهای خرید و فروش بازار جفت ارزهای عمده 

EurUsd :

در تایم فریمهای روزانه نمودار یورو نشان می دهد که قیمت همچنان تمایل به بالا رفتن دارد ولی منطقه مقاومت ۱٫۳۱۷۵ و ۱٫۳۱۸۰ و مقاومت بعدی در منطقه ۱٫۳۲۰۰ کمی مشکل ساز شده و برای همین این افزایش کمی با تاخیر انجام می گیرد اما مدتهاست که یورو گارد افزایشی به خود گرفته ولی به دلیل حجم پایین هنوز قدرت کافی برای وارد شدن به منطقه ۱٫۳۱۸۰  و ۱٫۳۲۰۰ را ندارد.

در هر صورت یورو منطقه ۱٫۳۱۸۰ و ۱٫۳۲۰۰ را هدف قرار داده و مصمم به ورود به این محدوده است و برای امروز سفارشات خرید در سه منطقه نزدیکی ۱٫۳۱۱۰ و ۱٫۳۱۰۰ بعدی در منطقه ۱٫۳۰۹۰ و ۱٫۳۰۷۰ الی ۱٫۳۰۶۵ چیده شده اند.

حمایت قوی در منطقه ۱٫۳۰۹۳ ( کف ابر ایچیموکو) تشکیل شده است. از لحاظ تکنیکال وقتی نتوانستیم سطوح ۱٫۳۰۸۰ و ۱٫۳۰۶۵ را بشکنیم بنابراین باید به سوی ۱.۳۱۸۰ و حتی ۱.۳۲۰۰ برویم.

سطح مقاومت مهم نیز همانطور که اشاره شد در محدوده ۱٫۳۲۰۰ و ۱٫۳۲۰۸ قرار گرفته است و با شکسته شدن این سطح هدف بعدی صعود به نرخ ۱٫۳۲۶۱ ( بر روی خط فیبوناچی ۷۶٫۴ درصدی از ۱٫۳۴۱۷ به ۱٫۲۷۵۵) است و به باور ما شکسته شدن این سطوح نیروی محرک جدیدی را برای ادامه حرکت صعودی بوجود خواهد آورد.

از منظر تحلیل فاندامنتال ، با توجه به کاهش اختلاف و نرخ بازدهی اوراق قرضه کشورهای حاشیه اروپا ( هم اکنون نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله پرتغال ۶٫۳۷% و نرخ بازدهی اوراق قرضه ده ساله ایتالیا ۴٫۳۸ % و برای اسپانیا ۴٫۶% می باشد ) اگر قیمت یورو بتواند براحتی بالای ۱٫۳۲۰۸ تثبیت شود، می توانیم به ۱٫۳۲۶۱ امیداوار باشیم که در نمودار زیر مشخص گردیده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز یورو – دلار آمریکا

یورو

UsdJpy :

در حال حاضر این زوج ارز روی قیمت رند ۱۰۰ در حال معامله است که نسبت به امروز صبح تغییر خاصی نداشته و به نظر می رسد در مرحله تثبیت می باشد. همچنان قیمت پشت دروازه ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۷۵ قرار دارد که بسیار عدد مهمی است.

در چارت زیر مشخص است که منطقه مقاومت در ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۷۵ الی ۱۰۱٫۰۰ و ۱۰۱٫۲۰ و حمایت در منطقه ۹۹٫۲۰ و ۹۹٫۰۰ الی ۹۸٫۷۰ قرار دارند و قیمت نمی تواند از آنها دور شود ولی با این وجود اکثر نشانگرهای چارت نشان از تمایل به افزایش را نشان می دهند که فعلا منطقه ۹۹٫۲۰ حمایت بسیار محکمی برای جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت می باشد و حمایت مستحکم دیگر در منطقه ۹۹٫۰۰ الی ۹۸٫۷۴ ( سقف ابر ایچیمکو) قرار دارد .

چنانچه قیمت بتواند در هفته جاری از سطح ۱۰۱٫۵۴ ( بالاترین سطح روز ۸ جولای) عبور کند می تواند هدف ۱۰۲٫۵۹ ( بالاترین سطح روز ۲۴ مه ) را مشخص سازد . بنابراین برای امروز سطوح حمایت ۹۹٫۲۰ و ۹۹٫۰۰ الی ۹۸٫۷۰ آنقدر محکم هستند که مانع از ادامه حرکت نزولی و اصلاح گردند و نزدیکی این منطقه فرصت مناسبی برای ورود مجدد به پوزیشن های خرید با هدف ۱۰۰٫۵۰ و ۱۰۰٫۷۵ می تواند باشد.

در سایر تحولات در زوج ارز EurJpy امروز منطقه کف که سفارشات خرید چیده شده اند در محدوده نزدیکی ۱۳۱٫۰۰ و ۱۳۰٫۸۰ الی ۱۳۰٫۷۰ و منطقه مقاومت در حول و حوش دو منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۲۵ و ۱۳۲٫۴۰ الی ۱۳۲٫۵۰ قرار دارند که برخی از معامله گران در این منطقه سفارشات فروش با حد استاپ چند پیپ بالای سطح ۱۳۲٫۶۰ قرار داده اند .

در حرکت صعودی تنها در صورتیکه قیمت یورو در مقابل ین ژاپن بتواند حداقل یک الی دو ساعت بالای سطح ۱۳۱٫۷۳ ( بر روی خط فیب ۷۶٫۴ درصدی از ۱۳۳٫۸۲ به ۱۲۴٫۹۴) تثبیت شود آن وقت می توان به انتظار صعود تا سطح ۱۳۳٫۸۲ ( بالاترین سطح سال ۲۰۱۳) بود در غیر این صورت از منطقه نزدیکی ۱۳۲٫۴۰ و ۱۳۲٫۵۰ ممکن است فروشندگان وارد بازار شوند. در زوج ارز پوند – ین ژاپن نیز منطقه مقاومت در حدود نزدیکی ۱۵۴٫۳۰ و ۱۵۴٫۵۰ و حمایت در منطقه ۱۵۲٫۰۰ الی ۱۵۱٫۵۰ تشکیل شده اند.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز دلار آمریکا – ین ژاپن

ین ژاپن

GbpUsd :

همانطور که قبلا نیز گفتیم قیمت پوند در بالای نرخ ۱٫۵۲۰۰ و ۱٫۵۲۳۵ روندی صعودی خواهد داشت و براساس آنچه که در نمودار زیر می بینیم احتمال افزایش تا رسیدن به ۱٫۵۳۹۴ وجود دارد. از این رو تا زمانی که قیمت در بالای نرخ ۱٫۵۲۳۵ قرار دارد، احتمال رسیدن به این هدف بسیار زیاد است.

همچنین در نمودار زیر می بینیم که قیمت پوند براحتی توانسته است که به بالای سطح مقاومت ۱٫۵۲۸۴ ( بر روی خط فیبوناچی ۵۰ درصدی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۱۴) برسد و در حقیقت عبور قیمت از این سطح می تواند راه را برای صعود قیمت به سطح ۱٫۵۳۹۴ ( خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از ۱٫۵۷۵۳ به ۱٫۴۸۱۴) هموار کند.

منطقه ۱٫۵۲۵۰ و ۱٫۵۲۳۰ محل استقرار سفارشهای خرید برای امروز در نظر گرفته شده است. بنابراین برای امروز به نظر می رسد قیمت پوند کف خوبی روی منطقه ۱٫۵۲۵۰ ایجاد کرده و هدف اولش ۱٫۵۳۴۶ ( بالاترین سطح روز ۲۷ ژوئن ) است و در صورتی که بر آن هم پیروز شود می تواند به ۱٫۵۳۸۱ ( کف ابر اندیکاتور ایچیموکوی روزانه ) و بعد از آن به سطح ۱٫۵۳۹۴ دست یابد. همچنین افزایش خوش بینی ها از گزارش مثبت و رشد اقتصادی تولیدات ناخالص داخلی انگلیس (GDP) که قرار است هفته جاری در روز پنجشنبه اعلام شود ( پیش بینی رشد ۰٫۶%+ رقم قبلی ۰٫۳%+) نیز به تقویت پوند کمک کرده است.

نمودار روند تغییرات روزانه زوج ارز پوند – دلار آمریکا

پوند