تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا دلیلی برای تغییر تحلیل دیروز وجود ندارد و همچنان پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۷۰ را بشکند و تا سطح مقاومت بعدی ۱۲۷۶ افزایش یابد و این حرکت را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C نشان داده است و احتمال صعود تا نرخ ۱۲۷۶ و رسیدن به سطح بالای کانال صعودی ممکن است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۲۰۴ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) به این سو می باشد و در این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطح مقاومت ۱۲۹۷ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) برخوردار است.

یا حداقل اینکه در این موج قیمت می تواند خود را تا سطح ۱۲۷۹ بالا بکشاند که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده در چارت پایین می باشد. استراحت قیمت در نزدیکی سطح ۱۲۷۰ موجب شکل گیری یک الگوی گوه یا کنج کوچک شده است که جز الگوهای ادامه دهنده می باشد که می تواند به افزایش قیمت بیانجامد.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود تا زمانیکه قیمت اونس طلا در درون کانال افزایشی در نوسان است تارگت ۱۲۸۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی) هنوز معتبر است و در حرکت اصلاحی نیز اولین سطح حمایت بر روی ۱۲۶۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۳۸٫۲ درصدی) و بعد از آن بر روی سطح ۱۲۵۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) وجود دارد.

به دلیل تعطیلات تابستانی در آسیا، حجم معاملات اونس طلا در بازار کم است اما با نگاهی به تحولات اخیر بازار، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای فروش دلار و در مقابل، خرید اونس طلا را مشاهده کرد و در شرایطی که ارزش دلار آمریکا در نزدیکی پایین ترین رقم ۱۵ ماهه گذشته قرار دارد، قیمت جهانی اونس طلا امروز در نزدیکی بالاترین رقم حدود ۷ هفته گذشته معامله می شود و در ماه جولای به دلیل کاهش دلار و عدم اطمینان سیاسی در آمریکا با ثبت %۲٫۲ بیشترین رشد ماهیانه در پنج ماهه گذشته را تجربه کرد.

باید توجه داشت از آنجایی که اونس طلا به دلار قیمت گذاری می شود کاهش ارزش دلار سبب می شود تا طلا برای خریداران با دیگر ارزهای بین المللی به نظر ارزانتر برسد و در نتیجه تقاضا بالا آمده و قیمت اونس طلا را نیز افزایش می دهد. بطور کل فلزاتی که به دلار قیمت گذاری می شوند با ارزش این ارز نسبت عکس دارند که مشهود ترین آنها طلاست.

به این ترتیب روابط آمریکا با روسیه ، کره شمالی ، ونزوئلا در کنار تردید در مورد افزایش نرخ بهره بانک فدرال در سال جاری به طور سنتی سرمایه گذاران را به سمت بازار طلا هدایت کرده است. همانطور که قبلا گفته شد اخبار متعددی که این هفته در بازار منتشر خواهد شد، می تواند پتانسیل لازم برای حرکت قیمت جهانی اونس طلا را فراهم آورد. در این میان، بی شک، اخبار اقتصادی آمریکا توجه خاص بازار را به خود جلب خواهد کرد.

امروز از آمریکا نسبتا اخبار مهمی اعلام می شوند که می توان به آمار خالص تعدیل هزینه مصرف شخصی PCE (مهمترین شاخص مورد توجه بانک فدرال در خصوص وضعیت تورم کشور)، مصارف و درآمدهای شخصی و موسسه مدیریت عرضه کارخانه ای آمریکا (ISM) اشاره کرد و در آخر هفته اعلام سایر گزارشهای اقتصادی، خصوصاً گزارش اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا، می تواند جهت حرکت آتی بازار را معین کند. بنابراین انتظار می رود، وضعیت عدم اطمینان سیاسی آمریکا و کاهش ارزش دلار آمریکا همچنان به عنوان سنتیمنت اصلی بر قیمت جهانی اونس طلا تاثیر گذار باشد و حرکت بازار متاثر از این دو فاکتور بماند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا