تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا قیمت در روندی خنثی مابین سطوح ۱۲۶۳ و ۱۲۷۴ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و همانطور که در چارت پایین دیده می شود باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت امروز بازار مشخص شود.

کاهش قیمت به زیر سطح ۱۲۶۳ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می تواند منجر به صدور سیگنال فروش تا نرخ ۱۲۵۷ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) گردد و در صورت شروع حرکت صعودی، سطوح مقاومت به ترتیب بر روی ۱۲۶۹ و ۱۲۷۴ تشکیل شده اند و در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۷۴ می تواند موجب صدور سیگنال خرید تا سطح ۱۲۸۵ شود که این سطح با خط روند افزایشی رسم شده در چارت پایین انطباق دارد.

بنابراین برای امروز حرکت قیمت اونس طلا فعلا در روندی خنثی ادامه دارد تا زمانیکه حرکت در مسیری مشخص بعد از شکست یکی از سطوح ۱۲۶۳ یا ۱۲۷۴ ادامه یابد. گزارش امروز اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده آمریکا (ADP) در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای گزارش مهم روز جمعه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) معین کند.

حرکت اصلاحی قیمت جهانی اونس طلا که از سطح ۱۲۷۴ (بالاترین سطح ۷ هفته گذشته) به سطح ۱۲۶۳ شاهد بودیم در راستای حفظ سود (Profit Taking) و نزدیک شدن قیمت به سطح مقاومت ۱۲۷۶ قابل توجیح است و به عبارت دیگر هنگامیکه قیمت اونس طلا بسیار بالاتر می رود، معامله گرانی که در قیمت های پایین تر اقدام به خرید کرده بودند در آستانه اخبار مهم این هفته برای کسب سود دست به بستن معاملات خرید خود می زنند و به این پدیده در بازار کسب سود  (Profit Taking) می گویند که در بازارها نیز بسیار متداول است.

همواره رفتار بازار به این صورت است که پس از یک دوره آرامش انتظار طوفان را داریم و پس از طوفان مجددا آرامش حاکم می شود. اندیکاتورهایی نظیر باندهای بالینجر، تمساح و یا حتی نظریه هایی مانند آشوب (Chaos) برگرفته از چنین تفکری هستند. البته بعد از مدتی فعالیت در بازار معامله گر بی نیاز از ابزارهای تکنیکی (اندیکاتورها) می شود و در بسیاری موارد حتی به دیده شک به آنها نگاه می کند و تنها با نگاه کردن به وضعیت نمودار فضای بازار را تشخیص می دهد.

در حال حاضر فعلا قیمت جهانی اونس طلا بین منطقه ۱۲۶۳ و ۱۲۷۴ در نوار باریکی حرکت می کند و دیر یا زود انتظار فرار (Break out) از این نوار را داریم. اخبار اقتصادی این هفته احتمالا چاشنی خوبی برای این حرکت خواهند بود. خبرهای اقتصادی ریز و درشتی در این هفته خواهیم داشت.

همانطور که در بالا اشاره کردیم گزارش امروز اشتغال بخش خصوصی ایالات متحده آمریکا (ADP) در ساعت ۱۶:۴۵ به وقت تهران نقش کلیدی و مهمی را ایفا می کند و می تواند تا حد زیادی پیش بینی بازار را برای گزارش مهم روز جمعه اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) معین کند. انتظار می رود، آمار امروز نشان دهنده رشد فرصتهای شغلی آمریکا در بخش خصوصی  به ۱۸۵۰۰۰ در ماه جولای باشد. این شاخص به همراه سخنرانی امشب لورتا مستر رئیس بانک فدرال رزرو کلیولند و جان ویلیامز رئیس بانک فدرال رزرو سانفرانسیسکو می تواند بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا