تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) پیش بینی می شود تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۴۹٫۲۴ دلار در هر بشکه قرار دارد به سطح حمایت ۴۸٫۵۱ کاهش یابد و چنانچه این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۴۷٫۹۲ می شود و بعد از آن انتظار افزایش دوباره قیمت را داریم که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت تایم فریم ۱ ساعته پایین قیمت نفت آمریکا دیده می شود موج نزولی دیروز در قالب موج d یعنی چهارمین موج از موج افزایشی بزرگ تر C که از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) شروع شده شکل گرفته است و به باور ما این موج پس از تکمیل شدن حرکت اصلاحی در نزدیکی سطوح حمایت ۴۸٫۵۱ یا ۴۷٫۹۲ از قدرت و پتانسیل زیادی برای رسیدن به سطوح ۵۰٫۹۳ و ۵۲٫۱۸ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۶۱٫۸ درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت که این موج اصلاحی شبیه به موج اصلاحی قبلی از سطح ۴۷٫۵۵ (بالاترین سطح ۲۰ جولای ۲۰۱۷) می باشد که توانست ۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی قبلی خود از سطح ۴۳٫۶۵ را معکوس کند. برای امروز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۴۵٫۴۰ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به تارگت ۴۷٫۹۲ اشاره دارد که انتظار داریم از نزدیکی این سطح موج پنجم از موج بزرگ C یعنی موج افزایشی e شروع شود و با ورود خریداران به بازار قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۵۰٫۴۳ بالا بکشانند.

گفتنی است برای امروز در حرکت افزایشی چنانچه سطح مقاومت ۴۹٫۲۴ با قدرت شکسته شود و کندل دو ساعته نیز بالای آن بسته شود به معنای تکمیل زودهنگام موج نزولی d در نزدیکی سطح حمایت ۴۸٫۵۱ می باشد که می تواند موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت نفت آمریکا به ترتیب به سطوح ۴۹٫۷۰ و ۵۰٫۰۸ شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

کاهش دیروز قیمت نفت بیشتر به خاطر انتشار خبری مبنی بر افزایش تولیدات نفت عربستان و رشد تولیدات نفت اوپک در ماه گذشته (۲۱۰ هزار بشکه در روز) علیرغم قرارداد این کارتل نفتی برای کاهش تولید بود. این در حالی است که شرکت پترولاجستیک برآورد خود را از سطح تولیدات نفت اوپک در ماه گذشته ۱۴۵ هزار بشکه افزایش در روز اعلام کرد.

در خبری دیگر بامداد امروز آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت از سوی انستیتوی نفت آمریکا (API) به میزان ۱٫۷۷۹ میلیون بشکه افزایش یافت و بالاتر از حد پیش بینی ۲٫۹۰۰- میلیون بشکه و رقم قبلی ۱۰٫۲۳۰- میلیون بشکه بود که این خبر موجب کاهش قیمت نفت در بازار شد و امروز نیز در ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران عمده توجهات بازار به آمار موجودی ذخایر هفتگی نفت اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) معطوف شده است که انتظار می رود از رقم قبلی ۷٫۲۰۸- میلیون بشکه به میزان ۲٫۹۵۷- میلیون بشکه کاهش داشته باشد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) پیش بینی می شود قیمت آن قبل از شروع روند افزایشی به نزدیکی سطح ۵۰٫۳۱ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و کانال افزایشی رسم شده در چارت پایین نشان داده است.

موج نزولی شارپی که دیروز از سطح ۵۲٫۹۳ شاهد بودیم در راستای قرار گرفتن قیمت در موج d یعنی چهارمین موج از موج افزایشی بزرگ C که از سطح ۴۶٫۱۱ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) شروع شده می باشد و این موج شامل پنج موج کوچک تر می باشد.

بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند افزایشی ۴۶٫۱۱ به ۵۰٫۱۹ (بالاترین سطح ۲۰ جولای ۲۰۱۷) نشان می دهد که موج اصلاحی که از سطح ۵۰٫۱۹ آغاز گردیده بود توانست ۶۱٫۸ درصد از این روند افزایشی خود را تا سطح ۴۷٫۶۷ اصلاح کند و موج اصلاحی فعلی نیز شبیه به همان موج اصلاحی قبلی از سطح ۵۰٫۱۹ است.

از این رو احتمال می دهیم این حرکت اصلاحی فعلی ۵۰ درصد از روند افزایشی خود از سطح ۴۷٫۶۸ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به ۵۲٫۹۳ را اصلاح کند و به نزدیکی سطح حمایت ۵۰٫۳۱ عقب نشینی کند که این سطح دقیقا مماس با کف کانال افزایشی است که انتظار داریم از این محدوده خریداران وارد بازار شوند.

برای امروز تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۵۲٫۱۶ موجب صدور سیگنال خرید و تقویت قیمت نفت برنت دریای شمال به سطوح ۵۲٫۵۶ و ۵۲٫۹۳ دلار در هر بشکه می شود. بهتر است امروز تا نتیجه خبر ساعت ۱۹:۰۰ به وقت تهران منتظر بمانیم. در نمودار بعدی، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن