تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح حمایت ۶۲۹۵ دلار در هر تن را بشکند و تا سطح حمایت بعدی ۶۲۱۱ کاهش داشته باشد که این موضوع را بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت و کانال افزایشی در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۵۸۵۹ (پایین ترین سطح ۱۳ جولای ۲۰۱۷) به ۶۴۳۰ (بالاترین سطح ۳۱ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در نمودار زیر به وضوح مشخص است که این روند افزایشی در درون یک کانال افزایشی شکل گرفته است که به تارگت های نزولی ۶۲۱۱ و ۶۱۴۴ اشاره دارد که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال باید توجه داشت که علیرغم کاهش قیمت مس هنوز زود است که بگویم روند افزایشی معکوس شده است و برای امروز سطح مقاومت مس بر روی سطح ۶۳۹۰ دیده می شود که اگر با قدرت شکسته شود سیگنال افزایش به سطح مقاومت بعدی ۶۵۱۲ صادر خواهد کرد که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C قرار دارد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن به وضوح مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح حمایت ۱۹۰۱ را تاچ کند و اگر این سطح حمایت با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۸۹۸ و ۱۸۹۴ می شود.

همانطور که در نمودار بعدی دیده می شود این سطح حمایت ۱۹۰۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی از موج نزولی c یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۹۶۳ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) قرار دارد که انتظار می رود بزودی لمس شود.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی سقف دو قلوی قیمت که در اطراف سطح مقاومت ۱۹۶۳ ساخته شده است بیانگر آن است که موج نزولی می تواند به ترتیب به سطوح ۱۸۹۸ و ۱۸۹۴ کاهش یابد که هر یک از این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۲۰۰ درصدی قرار دارند.

در چارت بعدی بررسی بخشی از موج نزولی c نشان می دهد که قیمت آلومینیم آلیاژی هم اکنون در موج کاهشی ۵ در حرکت است که می تواند قیمت این فلز را تا سطوح فوق پایین بکشاند. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۱۹۱۳ موجب افزایش قیمت آن به ترتیب به سطوح ۱۹۱۸ و ۱۹۲۱ دلار در هر تن می شود که این سطح هر یک بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۱۴٫۶ درصدی وجود دارند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن