تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7)  پیش بینی می شود در صورت شکست و تثبیت کندل دو ساعته قیمت در بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ دلار در هر بشکه به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۰۸ ، ۵۰٫۱۶ و ۵۰٫۴۳ افزایش یابد در غیر این صورت ممکن است دوباره به سطح ۴۸٫۵۵ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۷) کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاحی قیمت نفت آمریکا از سطح ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) هنوز تکمیل نشده است و همانطور که دیروز گفتیم این موج اصلاحی بیشتر شبیه به حرکت اصلاحی از سطح ۴۷٫۵۵ (بالاترین سطح ۲۰ جولای ۲۰۱۷) می باشد که توانست به اندازه ۶۱٫۸ درصد از روند افزایشی قبلی خود از سطح ۴۳٫۶۵ (پایین ترین سطح ۱۰ جولای ۲۰۱۷) را اصلاح کند.

در چارت پایین موج اصلاحی فعلی تاکنون فقط توانسته ۳۸٫۲ درصد از روند افزایشی خود از سطح ۴۵٫۴۰ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) را اصلاح کند و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از روند نزولی ۵۵٫۲۴ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا با سطح مقاومت مهم ۵۰٫۲۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) مواجه است.

هر چند در چارت روزانه قیمت نفت آمریکا در نزدیکی سطح ۴۸٫۶۵ مورد حمایت قرار گرفته اما هنوز زود است که بگویم موج کاهشی قیمت از سطح ۵۰٫۴۳ تکمیل شده است و همانطور که در بالا گفته شد در حرکت صعودی تنها به شرط شکست و تثبیت کندل دو ساعته بالای سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ به تقویت قیمت نفت آمریکا به ترتیب به سطوح ۵۰٫۰۸ ، ۵۰٫۱۶ و پس از آن سطح ۵۰٫۴۳ کمک خواهد کرد در غیر این صورت احتمال کاهش دوباره قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۸٫۵۵ وجود دارد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) پیش بینی می شود قیمت آن سطح حمایت ۵۱٫۶۹ را لمس کند و اگر این سطح حمایت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سوی سطح حمایت بعدی ۵۰٫۹۲ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از روند افزایشی ۴۷٫۶۸ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به ۵۲٫۹۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند.

در چارت بعدی به وضوح مشخص است که موج اصلاحی قیمت از سطح ۵۲٫۹۳ در مقایسه با موج اصلاحی قبلی که از سطح ۵۰٫۱۹ (بالاترین سطح ۲۰ جولای ۲۰۱۷) شاهد بودیم، کم عمق بوده است و هنوز احتمال کاهش قیمت نفت برنت به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۹۲ و ۵۰٫۳۱ وجود دارد که این محدوده محل برخورد قیمت به کف کانال افزایشی می باشد.

در چارت روزانه به وضوح مشخص است که قیمت نفت برنت با سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ مواجه است که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و به باور ما هنوز در مورد تکمیل شدن موج اصلاحی در برخورد به این سطح مقاومت و از سرگیری روند افزایشی شک و تردیدهای وجود دارد.

برای امروز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۵۶ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن موجب تقویت قیمت به سطح مقاومت ۵۲٫۹۳ می شود که در چارت یک ساعته مشخص است و همچنین تنها به شرط افزایش قیمت به بالای سطح ۵۳٫۰۱ دلار در هر بشکه تاییدی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال خواهد بود که در چارت روزانه مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن