تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۶۳۸۵ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست این سطح مقاومت تا سطح ۶۴۳۰ (بالاترین سطح ۳۱ جولای ۲۰۱۷) سیگنال خرید صادر کند و یک گام دیگر خود را به ۶۴۵۵ و ۶۵۱۲ نزدیک کند که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی قرار دارند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح مقاومت ۶۳۸۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این موج موقتا در شکست سطح مقاومت ۶۴۵۵ ناموفق بوده است اما با توجه به رالی افزایش قیمت از سطح ۶۳۰۸ (پایین ترین سطح ۲ اوت ۲۰۱۷) این احتمال قویا وجود دارد که دوباره به سوی سطح مقاومت ۶۴۵۵ رشد یابد.

از نظر تحلیل تکنیکال استراتژیک افزایش قیمت مس به بالای سطح مقاومت ۶۳۸۵ تاییدی در جهت صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت به سطح مقاومت ۶۴۵۵ می باشد. لازم به ذکر است در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۳۴۲ منجر به کاهش قیمت مس به سطوح حمایت بعدی ۶۳۰۵ و ۶۲۷۲ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن بین منطقه خنثی ۱۹۲۲ و ۱۹۳۷ در نوسان باشد و بعد از آن با شکست یکی از سطوح فوق جهت بازار مشخص گردد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۲۳٫۶ درصدی از روند افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۹۶۳ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

این روند افزایشی در قالب سه موج شکل گرفته است که موج دوم یعنی موج B در حوالی سطح ۱۸۸۰ پایان یافته که انتظار داریم دوباره به سوی این سطح کاهش یابد که این حرکت را بررسی امواج الیوت نشان داده است و به باور ما موج نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۹۶۳ هنوز تکمیل نشده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۱۹۲۲ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطح ۱۹۰۹ می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۱۹۳۷ شکسته شود موجب تقویت قیمت آن به سطوح مقاومت ۱۹۴۷ و ۱۹۶۳ دلار در هر تن می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن