تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) سیگنال فروش تا سطح حمایت ۴۸٫۵۱ دلار در هر بشکه صادر شده است و چنانچه این سطح حمایت هم شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت تا سطح حمایت بعدی ۴۷٫۹۲ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

همانطور که در چارت پایین نفت آمریکا دیده می شود هر یک از این سطوح حمایت به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی و ۵۰ درصدی از روند افزایشی ۴۵٫۴۰ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت اصلاحی را تشکیل داده اند و قیمت نفت آمریکا هم اکنون در موج نزولی c قرار دارد که در این موج می تواند بعد از شکسته شدن سطح ۴۸٫۷۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی) قیمت نفت آمریکا را تا سطح ۴۷٫۹۳ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰  درصدی) پایین بکشاند.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۹٫۲۴ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن به تقویت قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۹٫۷۰ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) می انجامد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند.

درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود. گزارش آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران را نیز می بایست مد نظر قرار داشت.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره به سطح حمایت ۵۱٫۳۶ کاهش یابد که این موضوع را عدم توانایی قیمت در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ در چارت روزانه نشان داده است.

همانطور که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید این سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از روند نزولی ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد و این عدم قدرت قیمت نفت برنت در شکست سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ به معنای آن است که روند خنثی قیمت فعلا بین سطوح ۵۳٫۰۱ و ۵۱٫۳۶ ادامه خواهد یافت.

از منظر تحلیل تکنیکال سه موج این حرکت بدون جهت و تثبیتی (consolidation) را شکل داده اند و در چارت مشخص است که قیمت نفت برنت در موج نزولی c قرار گرفته است و براساس تجزیه و سطوح فیبوناچی پروجکشن احتمال ریزش قیمت به سطح ۵۱٫۳۱ و بعد از آن سطح ۵۰٫۸۴ زیاد است که هر کدامیک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۷۶٫۴ درصدی و ۱۰۰ درصدی وجود دارند و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطح مقاومت ۵۲٫۴۱ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. با توجه به این شرایط، امروز هدف نزولی ما برای نفت برنت دریای شمال به ترتیب سطوح ۵۱٫۳۲ ، ۵۱٫۱۲ و پس از آن سطح ۵۰٫۸۴ دلار در هر بشکه خواهد بود که در چارت تایم فریم یک ساعته به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن