تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن مدتی بین محدوده رنج و خنثی ۶۳۰۵ و ۶۳۸۵ دلار در هر تن در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت قیمت آن مشخص گردد. به همین دلیل نکته قابل توجهی در خصوص مس وجود ندارد و برای امروز باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

همانطور که در چارت پایین مس دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۱۰۷) قرار دارند.

هر چند قیمت مس امروز برای مدت کوتاهی تا سطح ۶۴۳۰٫۵۰ افزایش یافت اما این سطح به همراه سطح ۶۴۳۰ که روز ۳۱ جولای لمس شده بود یک الگوی سقف دو قلو (double top) را در چارت پایین ساخته است که در نمودار یک ساعته پایین مشخص گردیده است.

در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۳۰۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۷ درصدی) شکسته شود منجر به تایید این الگو سقف دو قلو و تارگت نزولی ۶۲۰۶ (خط فیبوناچی پروجکشن ۸۶٫۴ درصدی) می شود و این در حالی است که در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۳۸۵ شکسته شود موجب افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۶۴۳۰ می شود که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت جهانی مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۳۷ را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگنال خرید و افزایش قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۱۹۴۷ می شود که در چارت بعدی مشخص شده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به ۱۹۶۳ (بالاترین سطح ۲۶ جولای ۲۰۱۷) قرار دارد.

در نمودار زیر قیمت آلومینیم آلیاژی بعد از تاچ سطح ۱۹۰۳ با افزایش قابل توجهی روبرو شده است و همانطور که در چارت زیر دیده می شود قیمت این فلز دوبار تلاش کرده که از این سطح ۱۹۰۳ عبور کند اما موفق نشد و این عدم توانایی قیمت در شکست این سطح به معنای تشکیل کف دو قلو در حوالی سطح ۱۹۰۳ می باشد.

لازم به ذکر است امروز سطح حمایت نیز بر روی ۱۹۲۲ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) دیده می شود که اگر به هر دلیلی شکسته شود منجر به برگشت قیمت آلومینیم آلیاژی به سطح حمایت بعدی ۱۹۰۹ دلار در هر تن (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۵۰ درصدی) می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن