تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا پیش بینی می شود با شکست سطح مقاومت ۱۲۶۹ به سطح ۱۲۷۳ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را برگشت سریع و افزایشی قیمت از سطح حمایت ۱۲۵۱ در واکنش به تهدید کره شمالی به حمله به گوام و برخورد دیشب قیمت به سطح حمایت ۱۲۵۱ (خط میانگین متحرک ۲۱ روزه گذشته) بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت پایین مشخص است قیمت اونس طلا دیروز نتوانست خود را پایین سطوح حمایت ۱۲۵۷ و ۱۲۵۵ تثبیت کند و به همین خاطر دوباره در واکنش به خبر کره شمالی با افزایش قیمت روبرو شده است. با توجه به این تحولات تکنیکال امروز برای اونس طلا احتمال افزایش قیمت آن بسیار است.

در صورتیکه حرکت صعودی پایدار باشد و قیمت در بالای نرخ ۱۲۷۳ باقی بماند می تواند هدف ۱۲۸۰ را نمایان سازد. لازم به ذکر است برای امروز سطوح حمایت ۱۲۶۵ و ۱۲۶۱ می توانند مانع از استمرار هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی گردد و شکسته شدن سطح ۱۲۷۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) تقویت بیشتر اونس طلا را در پی خواهد داشت.

امروز در واکنش به افزایش تنش ها میان آمریکا و کره شمالی و واکنش پیونگ یانگ به هشدار دونالد ترامپ که تهدید کرد به جزیره گوام حمله می کند، سرمایه گذاران بازار را برای در امان نگه داشتن سرمایه های خود از نوسانات بازارهای مالی به بازار طلا کشاند.

کره شمالی امروز اعلام کرد که به دقت در حال بررسی طرح حمله موشکی به جزیره گوام و مناطق اطراف آن است که از قلمروهای آمریکا در اقیانوس آرام به شمار می رود و در واکنش به این خبر دارایی های مطمئن نظیر ین ژاپن و طلا با افزایش روبرو شدند. این تهدید تنها چند ساعت پس از آن صورت گرفت که دونالد ترامپ گفت هر گونه تهدیدی از سوی کره شمالی علیه آمریکا با «آتش و خشم» مواجه خواهد شد که دنیا به خود ندیده است.

این جمله اولین قانون تجارت طلاست و تاجران این عرصه به نیکی می دانند که خبر های مربوط به جنگ شورش و ناآرامی تاثیر شدیدی بر قیمت این کالا می گذارد و اگر چه این اتفاقات کام ما را تلخ می کند اما به مذاق طلا خوش می آید و این فلز گرانبها را گران بها تر می کند.

تاریخ نشان داده که در شرایط بحرانی سرمایه داران مایلند وجوه نقد و اوراق بهادار و دیگر سرمایه های خود را که ممکن است در این وضعیت جز مشتی کاغذ مفهوم دیگری نداشته باشند به چیزی تبدیل کنند که همیشه ارزش ذاتی خود را حفظ می کند و ارزشی صرفا اعتباری ندارد. طلا بهترین انتخاب آنان است.

به همین دلیل هنگامی که بوی جنگ به مشام سرمایه داران می رسد سریعا سرمایه ها به سمت بازار طلا سرازیر می شود و قیمت طلا را به بالا سوق می دهند که این مسئله یک از اصلی ترین دلایل افزایش قیمت طلا از شب گذشته تا کنون می باشد و سرمایه داران محلی و خرد و چه تاجرانی که در حد و اندازه های جهانی دست به خرید و فروش می زنند و حتی بانکهای مرکزی کشورهای مختلف را متقاعد می کند تا قسمتی از ثروت خود را به طلا تبدیل کنند تا در صورت بروز بحران همه چیز را از دست نداده باشند.

حتی در سطوح پایین هم این مسئله قابل رویت است و نیازی به داشتن دانش بالای اقتصادی برای درک این مسئله نیست. در تقویم اقتصادی امروز، به غیر از شاخص مقدماتی بهره وری غیر کشاورزی آمریکا (پیش بینی بازار %۰٫۷ ، رقم قبلی %۰٫۰) و شاخص مقدماتی هزینه های واحد نیروی کار آمریکا (پیش بینی بازار %۱٫۲ ، رقم قبلی %۲٫۲) که در ساعت ۱۷:۰۰ به وقت تهران اعلام خواهند شد، اخبار چندانی منتشر نخواهد شد و بدین جهت انتظار داریم حرکت امروز قیمت جهانی اونس طلا در واکنش به بالا گرفتن تنش میان آمریکا و کره شمالی ادامه یابد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا