تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۴۵۵ دلار در هر تن را تاچ کند و با شکست این سطح سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۶۵۱۲ صادر کند که این موضوع را بررسی شمارش امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی پروجکشن در چارت پایین نشان داده است.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین مس مشخص است این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

در نمودار زیر افزایش قیمت به سطح ۶۴۴۷٫۵۰ (بالاترین سطح دیروز) بیشتر از سطح ۶۴۳۰ (بالاترین سطح ۳۱ جولای ۲۰۱۷) بوده است و این تاییدکننده روند افزایشی قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۵۶۸ می باشد که این سطح مماس با خط روند افزایشی رسم شده در چارت پایین می باشد. در حرکت نزولی تنها به شرط شکسته شدن سطح حمایت ۶۳۸۵ منجر به کاهش قیمت مس به ترتیب به سطوح ۶۳۴۲ و ۶۳۰۵ می شود که در نمودار پایین مشاهده می فرمائید.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن تحلیل دیروز هنوز معتبر است و پیش بینی می شود قیمت آن سطح مقاومت ۱۹۸۸ را تاچ کند و با شکست این سطح مقاومت سیگنال خرید مناسبی برای هدفهای ۱۹۹۶ و ۲۰۱۰ صادر کند که در چارت مربوطه مشاهده می فرمائید.

از منظر تحلیل تکنیکال و در چارت پایین این سطح مقاومت ۱۹۸۸ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) به این سو قرار دارد. به باور ما این موج از قدرت و پتانسیل زیادی برای افزایش تا سطح ۲۰۳۱ برخوردار است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی قرار گرفته است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۱۹۷۴ رسیده است و هر چند با سطح مقاومت جزئی ۱۹۸۸ مواجه است اما به احتمال زیاد این سطح مقاومت هم شکسته خواهد شد و تا سطوح ۱۹۹۶ و ۲۰۱۰ سیگنال خرید صادر خواهد کرد و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی قیمت آلومینیم آلیاژی محدود به نزدیکی سطح حمایت ۱۹۷۴ دلار در هر تن خواهد بود که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن