تحلیل چشم انداز شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) در هفته جاری 

در قیمت جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید قیمت هنوز نتوانسته است که به زیر سطح حمایت ۸۲٫۳۴ ( کف موج قبلی b) کاهش یابد و تنها در صورتیکه به زیر این سطح نفوذ می کند آن وقت است که می توان با اطمینان از ادامه سیر نزولی ایندکس به سوی سطح ۸۱٫۸۱ سخن گفت در غیر این صورت این احتمال وجود دارد که قیمت ایندکس در اطراف این سطح مورد حمایت قرار گیرد و به سوی ۸۳٫۴۶ ( بالاترین سطح روز ۱۵ جولای) اصلاح نماید.

سطح حمایت قبلی بر روی نرخ ۸۲٫۶۳ ( خط فیب ۳۸٫۲ درصدی) قرار داشت که امروز شکسته شد اما باید منتظر ماند و دید که آیا قیمت می تواند به سوی حمایت بعدی یعنی ۸۱٫۸۱ ( خط فیب ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یابد. تحلیل و بررسی امواج الیوت نشان می دهد که حرکت برگشتی قیمت از سطح ۸۲٫۴۱ ( پایین ترین سطح روز ۱۱ جولای) هنوز کامل نشده است زیرا چنین به نظر می رسد که این الگو در سه موج a , b , c تشکیل شده است و در موج c ممکن است شاهد اصلاح و برگشت قیمت به سوی ۸۳٫۴۶ باشیم.

اما اگر حرکت نزولی به زیر سطح ۸۲٫۳۴ ادامه یابد و حداقل بتواند ۱ الی ۲ ساعت زیر آن تثبیت شود، می توان در هفته جاری به انتظار فرود قیمت تا نرخ ۸۱٫۸۱ بود و پس از آن، هدف بعدی، سقوط بیشتر تا سطح ۸۰٫۵۰ می باشد که در نمودار زیر مشخص است. فعلا بدلیل قرار گرفتن شاخص ایندکس دلار بین سطوح ۸۲٫۳۴ و ۸۳٫۴۶  قیمت یورو را در روندی خنثی بین سطوح ۱٫۳۰۶۵ و ۱٫۳۲۰۸ قرار داده است.

ناتوانی یورو برای نزول به زیر ۱٫۳۰۵۰ یا صعود به بالای ۱٫۳۲۰۸، از فشار بر مقاومت و حمایت کلیدی کاسته و هم اکنون توجه اصلی معامله گران، شکست یکی از سطوح ۱٫۳۰۵۰ یا ۱٫۳۲۰۸ در هفته جاری است تا هم جهت یورو مشخص گردد و هم جهت ایندکس دلار آمریکا.

نمودار روند تغییرات روزانه شاخص جهانی ایندکس دلار آمریکا

ایندکس