تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) پیش بینی می شود در صورتیکه قیمت آن بتواند به بالای سطح مقاومت ۴۹٫۹۶ دلار در هر بشکه دست یابد سیگنال خرید به ترتیب تا سطوح ۵۰٫۴۳ و ۵۰٫۹۳ صادر کند و خود را یک گام دیگر به سطح ۵۰٫۴۳ نزدیک کند که این سطح بالاترین نرخ ثبت شده در روز ۱ اوت ۲۰۱۷ به این سو می باشد که در نمودار زیر دیده می شود و خریداران نفت خام سبک آمریکا از این شرایط به نفع خود بهره خواهند گرفت.

همانطور که در چارت پایین مشخص است سطح مقاومت ۴۹٫۷۰ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۵٫۴۰ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) به ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شده است و همانطور که گفتیم نقطه مناسب برای ورود به بازار در مثلث افزایشی لحظه شکسته شدن رو به بالای مثلث است و در این نقطه معامله گران وارد بازار می شوند و حداقل انتظار قیمتی آنها به اندازه ارتفاع مثلث است که در چارت پایین مشخص است.

از منظر تحلیل فاندامنتال همانطور که قبلا گفته شد عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان اعلام کرده که در ماه سپتامبر به منظور تبعیت از توافق کاهش تولید، میزان عرضه نفت خود به اکثر مشتریان آسیایی اش را تا ۱۰ درصد کاهش خواهد داد و این خبر به تقویت بازار نفت کمک کرده است.

افزایش قیمت خام سبک آمریکا به بالای سطح ۴۹٫۷۰ نشان دهنده اقدام معامله گران برای گرفتن پوزیشن خرید است و اگر امروز هم حرکت افزایشی ادامه یابد و بار دیگر قیمت در طی ۲۴ ساعت آینده به همین صورت خود را بالای سطح ۴۹٫۷۰ تثبیت کند، این بار خریداران وارد بازار شده و روند جدیدی با تارگت های ۵۰٫۴۳ و ۵۰٫۹۳ رقم خواهد خورد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) تحلیل قبلی هنوز مورد توجه فعالان بازار نفت است و سیگنال خرید صادر کرده است و به همین خاطر پیش بینی می شود قیمت آن با توجه به شکست بالاترین سطح روز ۳ اوت یعنی ۵۲٫۸۹ به نرخهای بالای ۵۳٫۳۲ افزایش یابد که این حرکت صعودی را بررسی امواج الیوت ویو و الگوی گوه یا کنج افزایشی در نمودار پایین تایید کرده است.

از منظر تحلیل تکنیکال به باور ما روند افزایشی قیمت نفت برنت دریای شمال که از سطح ۵۱٫۴۳ (پایین ترین سطح ۴ اوت ۲۰۱۷) شکل گرفته به معنای از سرگیری روند افزایشی قبلی از سطح ۴۷٫۶۸ (پایین ترین سطح ۲۴ جولای ۲۰۱۷) می باشد و باید توجه داشته باشیم که الگوی گوه یا کنج (wedge) که از سطح ۵۲٫۹۲ به این سو توسعه پیدا کرده اشاره به این نکته مهم دارد که قیمت نفت برنت دریای شمال به احتمال زیاد خود را بالای سطح ۵۲٫۸۹ تثبیت کند و الگوی کنج در چارت پایین اشاره به الگوی ادامه دهنده افزایشی است.

همانطور که در چارت زیر مشخص است این الگو زمانی که قیمت در بین دو خط حمایت و مقاومت با شیب مثبت محدود می شود شکل می گیرد و شیب خط حمایت باید بیشتر از خط مقاومت باشد و این امر گویای این است که کف های بالاتر با سرعت بیشتری از قله های بالاتر شکل می گیرند و منجر به ایجاد یک شکل کنج همانند نمودار الگوی پایین در چارت یک ساعته نفت برنت دریای شمال می شود و بعد از یک دوره ی تثبیت قیمت در بین خطوط حمایت و مقاومت باید منتظر یک حرکت مهمی قیمت به سمت بالا باشیم که می توان انتظار شکست و جهش قیمت به بالای سطح ۵۳٫۳۲ را داشت.

لازم به ذکر است امروز در حرکت اصلاحی سطح حمایت اولیه قیمت نفت برنت دریای شمال بر روی نرخ ۵۲٫۸۹ و پس از آن بر روی سطح ۵۲٫۵۳ دیده می شود و تا زمانیکه قیمت آن در بالای سطوح ۵۲٫۸۹ و ۵۲٫۵۳ تثبیت شده است احتمال افزایش به بالای سطح ۵۳٫۳۲ دلار در هر بشکه وجود دارد و احتمال رسیدن قیمت به بالای این سطح بسیار خواهد بود. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت برنت دریای شمال و هدف بعدی آن مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن