تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLU7) پیش بینی می شود اگر قیمت آن بتواند از سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ دلار در هر بشکه عبور کند موجب تقویت قیمت به سوی سطح ۴۹٫۶۹ شود در غیر این صورت ممکن است امروز با شکست سطح حمایت ۴۸٫۴۵ دوباره سطح ۴۷٫۹۸ (پایین ترین سطح ۱۱ اوت ۲۰۱۷) را تاچ کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج اصلاح کنونی قیمت نفت آمریکا که از سطح ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) شروع شده در جهت خلاف روند چرخه سه موجی از سطح ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) شکل گرفته است و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این روند نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا برای مدت کوتاهی به پایین سطح ۴۸٫۴۵ کاهش یافته که در این شرایط تا زمانیکه پایین سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ قرار دارد، از شانس بیشتری برای کاهش به سطح ۴۷٫۲۳ برخوردار است.

برای امروز بهتر است هدف واقع بینانه نفت آمریکا را سطح ۴۷٫۹۸ در نظر گرفت و باید توجه داشت در چارت پایین حرکت اصلاحی توسط یک سری از سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی تحت کنترل قرار گرفته است و این تجزیه و تحلیل نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا با سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) مواجه است که از نزدیکی این سطح مقاومت ممکن است حرکت اصلاحی ضعیفی که از سطح ۴۷٫۹۸ شروع شده است اتمام یابد و دوباره به این سطح کاهش یابد.

لازم به ذکر است در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۴۸٫۹۲ (خط فیبوناچی ۱۰۰ درصدی) و تثبیت کندل دو ساعته بالای آن می بایست در سناریوی نزولی به سطح ۴۷٫۹۸ تجدید نظر کرد و در ادامه تارگت افزایشی ۴۹٫۶۹ را دنبال کرد که در چارت پایین به وضوح مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۵۱٫۴۵ را لمس کند که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی ریتریسمنت در چارت بعدی به وضوح نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال موج نزولی شارپی که از سطح ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) شروع شده است به معنای تکمیل شدن چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد و براساس تجزیه و تحلیل سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه سه موجی سطح حمایت بر روی ۵۱٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که موقتا مانع از ریزش بیشتر قیمت نفت برنت شده است.

با این حال این ریزش قیمت هنوز تکمیل نشده است و ممکن است تا سطح ۵۰٫۰۹ کاهش یابد که این سطح بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی قرار دارد. در چارت روزانه بعدی نیز بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از روند نزولی از سطح ۵۸٫۳۷ (بالاترین سطح ۳ ژانویه ۲۰۱۷) به ۴۴٫۳۵ یک دلیل قوی برای اصلاح فعلی را نشان می دهد که بعد از برخورد قیمت به سطح مقاومت ۵۳٫۰۱ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی) شاهد این حرکت اصلاحی هستیم.

یا حداقل آنکه قیمت نفت برنت دریای شمال ممکن است در کوتاه مدت برای مدتی بین منطقه ۵۱٫۳۶ و ۵۳٫۰۱ در نوسان است و در حرکت صعودی نیز تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۵۲٫۲۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) موجب افزایش به سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۹۹ دلار در هر بشکه می شود که در چارت بعدی مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن