تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۶۴۵۵ دلار در هر تن را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب افزایش بیشتر قیمت آن و صدور سیگنال خرید مس تا سطح مقاومت بعدی ۶۵۱۲ می شود و از نظر تحلیل تکنیکال براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که در چارت بعدی مشخص شده است.

همانطور که در نمودار زیر دیده می شود این سطوح مقاومت قیمت جهانی مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

حرکت اصلاحی قیمت جهانی مس که در برخورد به سطح مقاومت ۶۵۱۲ رخ داده است نتوانسته روند افزایشی را وارونه کند و به همین دلیل به باور ما دیر یا زود قیمت مس تا سطح مقاومت ۶۵۶۸ افزایش خواهد یافت و سیگنال خرید صادر خواهد کرد که این سطح ۶۵۶۸ محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و همچنین مماس با خط روند افزایشی رسم شده می باشد.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است. برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی محدود به سطح حمایت ۶۳۸۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی) می باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن در طی یکی دو روز آینده بین منطقه خنثی ۲۰۲۱ و ۲۰۴۵ در نوسان باشد و بعد از آن با کاهش شدیدی مواجه شود.

همانطور که در چارت بعدی قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال الگوی شکل گرفته از سطح ۲۰۴۳ (بالاترین سطح ۹ اوت ۲۰۱۷) بیشتر شبیه به یک الگوی گوه یا کنج افزایشی می باشد که نشان می دهد روند افزایشی که قبلا از سطح ۱۹۰۳ (پایین ترین سطح ۴ اوت ۲۰۱۷) آغاز گردیده بود رو به پایان است و از این رو احتمال استمرار افزایش قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۲۰۴۵ بعید به نظر می رسد.

بنابراین برای امروز در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۲۰۲۱ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت تکمیل این الگوی گوه یا کنج می باشد که می تواند تارگت های نزولی ۲۰۱۰ و ۱۹۹۶ دلار در هر تن را برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی نشانه بگیرد که هر یک از این سطوح در چارت بعدی به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی و ۱۲۳٫۶ درصدی به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن