تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۴۷٫۲۳ دلار در هر بشکه کاهش داشته باشد و سیگنال فروش صادر کند که این حرکت نزولی را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت تایم فریم ۳۰ دقیقه پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در نمودار زیر قیمت نفت خام سبک آمریکا دیده می شود مدت زمان موج اصلاحی کنونی بیانگر آن است که این حرکت اصلاحی در جهت خلاف چرخه سه موجی تکمیل شده از سطح ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) شکل گرفته است.

از منظر تحلیل تکنیکال بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه نشان می دهد که قیمت نفت آمریکا می تواند برای امروز تارگت نزولی ۴۷٫۲۳ را نشانه بگیرد که این سطح محل برخورد قیمت به خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی می باشد اما باید توجه داشت که از نزدیکی این سطح حمایت انتظار می رود حرکت اصلاحی نزولی تمام شود.

بیشترین کاهش فعالیت های پالایشگاهی چین در ماه جولای در طی ۳ ساله گذشته و تقویت دلار آمریکا در مقابل ارزهای اصلی بازار یکی از دلایل کاهش قیمت نفت آمریکا است و به رغم اختلال عرضه نفت خام لیبی، آمارهای منتشره نگرانی ها از کاهش تقاضای نفت چین را افزایش داده است که همین مساله دیروز موجب کاهش شدید روزانه قیمت نفت خام آمریکا در ۵ هفته گذشته شد.

باید توجه داشت که روند نزولی قیمت از سطح ۵۰٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) در قالب سه موج شکل گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج سوم یعنی موج c به تارگت نزولی ۴۶٫۹۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) اشاره دارد که شکست سطح حمایت ۴۷٫۲۳ برای کاهش قیمت نفت آمریکا به سطح ۴۶٫۹۲ لازم است. لازم به ذکر است برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت آمریکا محدود به سطح مقاومت ۴۸٫۰۴ می باشد که این سطح در چارت پایین بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRV7) سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۵۰٫۰۹ کاهش یابد که این موضوع را بررسی امواج الیوت ویو و سطوح فیبوناچی در چارت پایین نشان داده است.

علت کاهش قیمت نفت برنت دریای شمال در طی ۲۴ ساعته گذشته کاهش سرعت عملیات پالایش در چین است و همانطور که می دانیم فعالیت های پالایشی چین به عنوان دومین مصرف کننده نفت جهان، تاثیر قابل توجهی در قیمت نفت دارد و نگرانی راجع به کاهش تقاضای این کشور، موجب کاهش قیمت نفت و ورود فروشندگان به بازار شده است.

براساس گزارشات منتشره در ماه جولای، پالایشگاه های چین ۱۰٫۷۱ میلیون بشکه در روز پالایش داشته که طبق آمار های رسمی این سطح از پالایش، ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از سطح پالایش در ماه ژوئن می باشد و در واقع کمترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۱۶ است و این سرعت کاهش فعالیت ها سریعتر از حد انتظارات فعالان بازار نفت بوده است و این نگرانی را باعث شده که مبادا اشباع محصولات پالایشی موجب تضعیف تقاضای چین برای نفت شود و این مساله منجر به کاهش بیشتر قیمت ها در بازار شود.

همانطور که در نمودار بعدی قیمت نفت برنت دریای شمال دیده می شود کاهش شارپی قیمت از سطح ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) در جهت خلاف چرحه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد و بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت از این چرخه نشان می دهد که قیمت به پایین سطح حمایت ۵۱٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) کاهش یافته است و فروشندگان در حال پایین کشاندن قیمت نفت برنت دریای شمال به سطح حمایت بعدی ۵۰٫۰۹ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۳۸٫۲ درصدی) می باشند.

براساس تحلیل تکنیکال این کاهش در قالب سه موج صورت گرفته است و بررسی سطوح فیبوناچی پروجکشن از این موج سوم یعنی موج c بیانگر آن است که این موج تارگت نزولی ۵۰٫۰۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۰۰ درصدی) را نشانه گرفته است و با توجه به قدرت روند نزولی فعلی احتمال شکسته شدن سطح حمایت ۵۰٫۵۹ زیاد است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی قیمت نفت برنت دریای شمال کوتاه و محدود به نزدیکی منطقه مقاومت ۵۰٫۹۳ و ۵۱٫۲۱ دلار در هر بشکه می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۳۰ دقیقه قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن