تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن بین منطقه خنثی و رنج بین سطوح ۶۳۸۵ و ۶۴۵۵ دلار در هر تن در نوسان باشد و با شکست یکی از سطوح فوق جهت امروز آن مشخص گردد. همانطور که در چارت پایین دیده می شود این منطقه خنثی بین خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی و ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تشکیل شده است.

در تعریف فیبوناچی پروجکشن باید گفت ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

در هر صورت برای امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۶۴۵۵ با قدرت شکسته شود تاییدی در جهت صدور سیگنال خرید و استمرار روند افزایشی به سوی سطح مقاومت ۶۵۱۲ می باشد و این در حالی است که در حرکت نزولی چنانچه سطح حمایت ۶۳۸۵ با قدرت شکسته شود سیگنال فروش با هدف های ۶۳۴۲ و ۶۳۰۵ صادر خواهد کرد.

تمایلات بازار بیشتر افزایش قیمت مس را نشان می دهد زیرا موج افزایشی C هنوز تکمیل نشده است و دیر یا زود تا سطح ۶۵۶۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) افزایش پیدا خواهد کرد. در هر صورت برای امروز قیمت جهانی مس در روندی خنثی مابین سطوح ۶۳۸۵ و ۶۴۵۵ قرار دارد و نکته قابل توجهی در خصوص آن وجود ندارد و بنابراین باید منتظر شکسته شدن یکی از این دو سطح شد تا جهت حرکت بازار مشخص شود.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح حمایت ۲۰۲۱ را تاچ کند که این موضوع را ساخته شدن سقف موقت قیمت در نزدیکی سطح مقاومت ۲۰۴۵ بیشتر تایید کرده است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت و حمایت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۷۶٫۴ درصدی و ۱۵۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

از منظر تحلیل تکنیکال تراکم قیمت آلومینیم آلیاژی بعد از لمس سطح ۲۰۴۳ (بالاترین سطح ۹ اوت ۲۰۱۷) به معنای آن است که سقف موقت قیمت این فلز در نزدیکی سطح رزیستنس و مقاومت ۲۰۴۵ ساخته شده است و از آنجایی که این الگو بعد از شیب تند قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۱۹۰۳ (پایین ترین سطج ۴ اوت ۲۰۱۷) شکل گرفته است احتمال تشکیل سقف قیمت در حوالی سطح مقاومت ۲۰۴۵ محتمل به نظر می رسد.

از این رو تا زمانیکه قیمت آن پایین سطح مقاومت ۲۰۴۵ قرار دارد احتمال اصلاح و برگشت قیمت آن به سطح ۲۰۲۱ زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۲۰۴۵ سیگنالی در جهت استمرار روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی به سوی سطح ۲۰۶۷ دلار در هر تن (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی) صادر خواهد کرد که در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن