تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح ۶۳۲۱ دلار در هر تن کاهش یابد و سیگنال فروش صادر کند که این موضوع را ادامه حرکت اصلاحی و نزولی از سطح ۶۵۱۵ (بالاترین سطح ۹ اوت ۲۰۱۷) نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این موج اصلاحی در قالب سه موج a , b , c شکل گرفته است که موج سوم یعنی موج c از پتانسیل خوبی برای کاهش قیمت مس به سطوح ۶۳۲۱ و ۶۲۵۳ برخوردار است که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۶۱٫۸ درصدی و ۱۰۰ درصدی قرار دارند.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

از منظر تحلیل تکنیکال این موج نزولی توسط یک سری از سطوح فیبوناچی پروجکشن از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) تحت کنترل قرار گرفته است و قیمت مس به پایین سطح حمایت ۶۳۸۵ کاهش یافته است که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۲۳٫۶ درصدی قرار داشت.

از این رو احتمال فرود قیمت مس تا سطح ۶۳۴۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۱۴٫۶ درصدی) زیاد است. لازم به ذکر است در حرکت صعودی تنها به شرط شکسته شدن سطح مقاومت ۶۳۸۵ می بایست منتظر افزایش قیمت مس به سطح مقاومت بعدی ۶۴۳۱ باشیم.

گفتنی است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن سطح مقاومت ۲۰۶۷ را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب تقویت بیشتر و صدور سیگنال خرید به سطح مقاومت بعدی ۲۰۸۱ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت قیمت آلومینیم آلیاژی هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی و ۲۱۴٫۶ درصدی از روند افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) تشکیل شده اند.

امروز در حرکت صعودی چنانچه سطح مقاومت ۲۰۶۷ با قدرت شکسته شود موجب تایید استمرار روند افزایشی این موج به ترتیب به سطوح ۲۱۰۳ و ۲۱۲۴ می شود که این سطوح بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی قرار دارند اما هدف واقع بینانه قیمت آلومینیم آلیاژی را می توان در سطح ۲۰۸۱ در نظر گرفت.

این در حالی است که عدم توانایی قیمت این فلز در شکست سطح مقاومت ۲۰۶۷ موجب تشکیل حرکت اصلاحی و نزولی به ترتیب به سطوح ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ دلار در هر تن می شود که این سطوح در قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی به وضوح مشخص شده اند.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن