تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن پیش بینی می کنیم قیمت آن با سطح مقاومت ۶۵۶۸ دلار در هر تن مواجه شود و چنانچه بتواند از این سطح مقاومت با قدرت عبور کند می تواند تارگت افزایشی بعدی در سطح مقاومت ۶۶۳۸ را نمایان سازد.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت مس هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) قرار دارند.

برای امروز کمی بعید به نظر می رسد که قیمت جهانی مس بتواند از سطح مقاومت ۶۵۶۸ عبور کند زیرا قبل از آن سطح مقاومت ۶۵۱۲ منجر به تشکیل یک حرکت اصلاحی قابل توجهی شده بود و علاوه بر این موج افزایشی شارپی قیمت که از سطح ۶۳۵۵ (پایین ترین سطح ۱۶ اوت ۲۰۱۷) شروع شده بسیار تند و قوی است که نیاز به یک حرکت اصلاحی و نزولی را دوچندان می کند.

به همین خاطر برای امروز چنانچه قیمت جهانی مس به پایین سطح حمایت ۶۵۱۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) کاهش یابد منجر به فرود قیمت به سطح حمایت بعدی ۶۴۵۵ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی) می شود. در تعریف خطوط فیبوناچی پروجکشن نیز باید گفت که ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که مشخص شده عکس العمل نشان داده است و گفتنی است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف بعدی آن مشخص شده است.

در نمودار بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی پیش بینی می کنیم قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۲۱۰۳ را تاچ کند و اگر این سطح مقاومت با قدرت شکسته شود موجب صدور سیگتال خرید و افزایش قیمت به سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۵ می شود.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۲۳۸٫۲ درصدی و ۲۶۱٫۸ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارند.

از آنجایی که قیمت آلومینیم آلیاژی به بالای سطح مقاومت ۲۱۰۳ رسیده است شانس رسیدن قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۲۱۲۴ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۶۱٫۸ درصدی) زیاد است. در چارت پایین از منظر تحلیل تکنیکال روند افزایشی قیمت آلومینیم آلیاژی از سطح ۲۰۲۰ (پایین ترین سطح ۱۵ اوت ۲۰۱۷) ثابت و استوار بوده است که تنها چند حرکت اصلاحی جزئی داشته است.

از این رو به باور ما تا زمانیکه قیمت آن سطح مقاومت ۱۲۱۴ را تاچ نکرده است تشکیل هر گونه حرکت اصلاحی و نزولی بعید است. لازم به ذکر است برای امروز سطح حمایت اولیه قیمت آلومینیم آلیاژی بر روی سطح ۲۰۸۹ (خط فیبوناچی پروجکشن ۲۲۳٫۶ درصدی) قرار دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش کوتاه به نزدیکی سطح حمایت بعدی ۲۰۸۱ دلار در هر تن می شود که این سطح در چارت بعدی بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۱۴٫۶ درصدی مشخص شده است.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن