تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا 

ارزش اونس طلا در چین تعیین می شود . این عبارتی است که گاه و بیگاه از طرف کسانی که دید مافیایی نسبت به بازار دارند شنیده می شود و دیروز یکی از روزهایی بود که این امر محقق شد . هر چند این جمله بسیار افراطی و غیر واقع بینانه است اما حداقل می توان گفت که یکی از عوامل موثر بر ارزش اونس طلا، سیاستهای چین است.

حرکت صعودی اونس طلا که از روز گذشته آغاز شده بود، ادامه یافت و در نتیجه ی تضعیف ارزش جهانی ایندکس دلار آمریکا (DXY) و تقاضای خرید فیزیکی چین ، قیمت این فلز به نزدیکی بالاترین سطح یک ماهه گذشته در نرخ ۱۳۳۹ دلار صعود کرد.

برای امروز انتظار داریم که قیمت برای مدتی در اطراف سطح ۱۳۳۰ در نوسان باشد و بعد از آن خریداران قیمت را تا سطح مقاومت ۱۳۴۷ و در ادامه ۱۳۶۵ پیش ببرند که در نمودار زیر مشخص است.

بنابراین از نظر تکنیکال هنوز جای افزایش بیشتر وجود دارد و این موضوع با ورود چینی ها به بازار می تواند به تقویت قیمت جهانی اونس طلا بیانجامد. در نمودار زیر می بینید که سطح مقاومت بر روی خط فیبوناچی ۶۱٫۸ درصدی از کاهش ۱۴۲۳٫۱۶ ( بالاترین سطح روز ۶ ژوئن ) به ۱۱۸۰٫۷۱ ( پایین ترین سطح روز ۲۸ ژوئن) شکل گرفته است .

بررسی امواج الیوت نشان می دهد که موج ۳ در بالای سطح ۱۳۳۱ تقریبا تکمیل گردیده است و هم اکنون در موج ۴ قرار داریم که در این موج کوتاه انتظار داریم موقتا و آنهم مقداری اندک به زیر ۱۳۳۰ الی ۱۳۲۵ برگردد و سپس به محض کامل شدن این موج در موج بعدی یعنی موج ۵ به نرخهای بالاتر افزایش یابد.

نکته دیگر آن که امروز بازار شانگهای چین باز شده و خریداران وارد بازار شده اند و به احتمال زیاد استراتژی آنها برای امروز نوسان گیری رو به بالا است و تا آنجا که متوجه شدم قصد بالا بردن قیمت را دارند و تقریبا ۲۰ دلار نرخ طلای چینی ها گرانتر از نرخ بازار نقدی لندن است و به خاطر همین هنوز تریدرها امید به قیمتهای بالاتر دارند.

در صورتی که این سناریو محقق شود باید انتظار موج دیگری از تقویت اونس طلا را داشت که احتمالا سطوح ۱۳۴۷ و ۱۳۶۵ را نشانه خواهد رفت که در نمودار زیر مشاهده می کنید .

نمودار روند تغییرات ۱ ساعته قیمت جهانی اونس طلا

اونس طلا