تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی اونس طلا

امروز برای قیمت جهانی اونس طلا با توجه به شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۹۱ پیش بینی می شود قیمت آن به ترتیب به سطوح مقاومت ۱۳۰۰ و ۱۳۱۱ افزایش یابد و سیگنال خرید صادر کند که این موضوع را قرار گرفتن قیمت در موج افزایشی C در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین قیمت جهانی اونس طلا دیده می شود سطح مقاومت ۱۲۹۱ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی C سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۱۲۲ (پایین ترین سطح ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶) قرار داشت که امروز با قدرت شکسته شد.

از نظر تحلیل تکنیکال براساس قواعد تکنیکال فیبوناچی هر وقت یک خط فیبوناچی شکسته شود به سمت خط فیبوناچی بعدی حرکت خواهد کرد که در چارت بعدی هدف بعدی بر روی سطح ۱۳۱۱ مشخص شده است و خریداران اونس طلا با شکسته شدن سطح مقاومت ۱۲۹۱ اقدام به خرید اونس طلا خواهند کرد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

با ادامه روند ریسک گریزی و خروج معامله گران از سرمایه گذاریهای پر ریسک، روند معاملات انتقالی (Carry Trades) متوقف شده و پیش بینی می کنیم، تا زمان بازگشت آرامش و ثبات به بازارهای مالی، تقاضا برای خرید دارایی های مطمئن و کم ریسک نظیر طلا و ین ژاپن افزایش یابد. بازار طلا انتظار حوادث بسیاری در رابطه با وضعیت اقتصادی و سیاسی آمریکا را دارد که بعضی از آنها مستقیما و بعضی غیر مستقیم بر اونس طلا تاثیر خواهد گذاشت.

با توجه به عدم اطمینان سیاسی در آمریکا ، استعفای مدیران عامل شرکتهای بزرگ آمریکا از کمیته های دونالد ترامپ، سقوط بورس سهام آمریکا ناشی از آن که دیشب شاخص استاندارد اند پورز پانصد بدترین سقوط روزانه خود را در طی ۳ ماهه گذشته تجربه کرد و همچنین همزمان با حادثه تروریستی در بارسلونای اسپانیا و بوجود آمدن شرایط ریسک گریزی (فرار سرمایه ها از بازارهای سهام و جاری شدن به سوی محل امن) در این شرایط، سرمایه ها بطور سنتی به طلا و ین ژاپن به دلیل دارا بودن ویژگی دارایی مطمئن (Safe Haven) روانه می شود.

موج استعفای مدیران عامل شرکتهای بزرگ آمریکایی در شورای تجاری ترامپ و ناامیدی از اجرای اصلاحات اقتصادی در آمریکا و زیر سوال رفتن موضوع تحقق وعده های انتخاباتی دونالد ترامپ در کنار صورتجلسه ملایم بانک مرکزی آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد همگی از عواملی هستند که تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است.

بنابراین تنش های ژئوپولیتیکی و عدم اطمینان سیاسی در آمریکا در کنار کم رنگ تر شدن انتظارات بازار از افزایش نرخ بهره بانک فدرال در ماه دسامبر سال جاری میلادی از جمله دلایل اصلی افزایش قیمت جهانی اونس طلا به بالای سطح ۱۲۹۰ می باشند و به نظر می رسد که همچنان محرک خوبی برای ادامه این روند باشد. بنابراین انتظار تقویت قیمت جهانی اونس طلا ۱۳۰۰ تا ۱۳۱۱ دلاری امر چندان غیر معقولی نیست.

امروز در ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران شاخص های مقدماتی تمایلات مصرف کنندگان میشیگان (پیش بینی بازار ۹۴٫۰۰ ، رقم قبلی ۹۳٫۴) و انتظارات مصرف کنندگان میشیگان (پیش بینی بازار ۸۱٫۰۰ ، رقم قبلی ۸۰٫۵) مهمترین شاخصهای اقتصادی امروز در آمریکا می باشند و آقای رابرت استیون کاپلن رئیس بانک فدرال دالاس آمریکا ساعت ۱۸:۴۵ به وقت تهران سخنرانی خواهد داشت.

نمودار روند تغییرات تایم فریم روزانه قیمت جهانی اونس طلا