تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) سیگنال خرید به بالای سطح ۴۷٫۳۵ دلار در هر بشکه صادر شده است و در نمودار یک ساعته پایین پیش بینی می شود با شکست آن تا سطح مقاومت بعدی ۴۷٫۹۰ افزایش یابد و خریداران بیشتری را وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطوح مقاومت ۴۷٫۳۵ و ۴۷٫۹۰ برای قیمت نفت آمریکا هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۳۸٫۲ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۴۶٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند.

از منظر تحلیل تکنیکال و بررسی امواج الیوت با توجه به اینکه چرخه پنج موجی a , b , c , d , e تکمیل شده است احتمال اصلاح نفت آمریکا از نرخهای فعلی زیاد است و خریداران می توانند از منظر تحلیل تکنیکالی قیمت را تا سطح ۴۷٫۹۰ بالا بکشانند.

برای امروز چنانچه قیمت به بالای سطح مقاومت ۴۷٫۳۵ برسد تاییدی در جهت شکسته شدن خط روند افزایشی رسم شده از سطح ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) می باشد و این بدان معناست که کاهش اخیر قیمت به زیر این خط یک شکست جعلی (false break) بوده است و بار دیگر امید بازار برای تقویت قیمت را زنده خواهد کرد.

در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت نفت خام سبک آمریکا و هدف بعدی آن بعد از شکست سطح ۴۷٫۳۵ به وضوح مشخص شده است. امروز در آمریکا شرکت خدمات نفتی بیکر هیوز آمریکا شمار دکل های حفاری خود را (رقم قبلی ۷۶۸ دکل) در ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران اعلام خواهد کرد.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) سیگنال خرید صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح مقاومت ۵۱٫۴۵ افزایش یابد و چنانچه این سطح مقاومت هم شکسته شود موجب تقویت بیشتر به سطح مقاومت بعدی ۵۲٫۲۸ می شود.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطوح مقاومت ۵۱٫۴۵ و ۵۲٫۲۸ برای قیمت نفت برنت دریای شمال هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی و ۱۴٫۶ درصدی از موج افزایشی ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) قرار دارند.

برای امروز چنانچه قیمت به هر دلیلی به بالای سطح مقاومت ۵۱٫۴۵ برسد تاییدی در جهت کف دو قلو در نزدیکی سطح حمایت ۵۰٫۰۹ می باشد که می تواند تارگت افزایشی ۵۳ را نمایان سازد. بررسی سطوح فیبوناچی ریتریسمنت دیگر از روند نزولی ۵۳٫۶۴ به ۵۰٫۰۰ (پایین ترین سطح دیروز) سطوح حمایت قیمت را در محدوده ۵۰٫۸۶ و ۵۰٫۵۳ نشان می دهد که تنها در صورت کاهش قیمت به زیر سطح حمایت ۵۰٫۵۳ منجر به کاهش به سطح ۵۰٫۰۰ می شود.

بنابراین برای امروز تا زمانیکه قیمت در بالای سطح حمایت ۵۰٫۵۳ قرار دارد، باز هم خریداران را به سوی خود جلب کند و ما از هم اکنون روند افزایشی را برای نفت برنت دریای شمال به ترتیب تا سطوح ۵۱٫۴۵ و ۵۲٫۲۸ دلار در هر بشکه ادامه دار پیش بینی می کنیم که این اهداف را در چارت بعدی به وضوح مشاهده می فرمائید.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن