تحلیل چشم انداز روزانه قیمت جهانی مس و آلومینیم بازار فلزات لندن

امروز برای قیمت جهانی مس در بازار بورس فلزات لندن سیگنال فروش صادر شده است و پیش بینی می شود قیمت آن تا سطح حمایت ۶۳۸۵ دلار در هر تن کاهش یابد که این موضوع را شکسته شدن سطح حمایت ۶۴۵۵ در چارت پایین نشان داده است.

همانطور که در نمودار تایم فریم یک ساعته زیر دیده می شود این سطح حمایت ۶۴۵۵ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۱۳۸٫۲ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۵۴۸۵ (پایین ترین سطح ۱۸ مه ۲۰۱۷) قرار داشت که با قدرت شکسته شد و سطح حمایت بعدی بر روی ۶۳۸۵ وجود دارد که اگر با قدرت شکسته شود منجر به کاهش بیشتر قیمت آن به سطح ۶۳۴۲ می شود.

فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد. در نمودار زیر دیده می شود بازار نسبت به نقاطی که با فلش مشخص شده عکس العمل نشان داده است.

براساس آن چیزی که در چارت پایین دیده می شود چرخه پنج موجی قیمت از سطح ۶۲۵۸ (پایین ترین سطح ۲۸ جولای ۲۰۱۷) در نزدیکی سطح مقاومت ۶۵۶۸ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۶۱٫۸ درصدی) به سقف و پیک خود رسید و از آنجایی که این چرخه در قالب یک الگوی گوه یا کنج افزایشی شکل گرفته است تارگت نزولی ۶۳۸۵ را برای قیمت مس نشانه گرفته است و برای امروز هر گونه حرکت اصلاحی و افزایشی محدود به سطح مقاومت ۶۵۱۲ (خط فیبوناچی پروجکشن ۱۵۰ درصدی) می باشد.

لازم به ذکر است بورس فلزات لندن (LME) یکی از قدیمی‌ترین بورس‌های کالایی در دنیاست که فلزات غیرآهنی از جمله مس در آن معامله می‌شوند که در این بورس علاوه بر کالاهای مذکور شاخص قیمت بورس فلزات لندن (LMEX) نیز که شاخصی از قیمت ۶ فلز اصلی (آلومینیوم، مس، سرب، نیکل، قلع و روی) است، قابل معامله است. در نمودار زیر، روند احتمالی حرکت آتی قیمت مس و هدف نزولی بعدی آن مشخص شده است.

در چارت بعدی امروز برای قیمت جهانی آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن سیگنال خرید تا سطوح مقاومت ۲۰۸۱ و ۲۰۸۹ صادر شده است که این موضوع را تثبیت قیمت در بالای سطح حمایت ۲۰۶۷ در چارت پایین به وضوح نشان داده است.

همانطور که در چارت پایین دیده می شود این سطح حمایت ۲۰۶۷ بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۲۰۰ درصدی از موج افزایشی C یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۱۸۵۵ (پایین ترین سطح ۲۶ ژوئن ۲۰۱۷) قرار دارد که فعلا مانع از کاهش بیشتر قیمت آن شده است.

از منظر تحلیل تکنیکال یا حرکت اول از این موج نزولی که از سطح ۲۱۱۲ (بالاترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) تکمیل شده است یا اینکه روند افزایشی قیمت که قبلا از سطح ۱۸۸۱ شروع شده از سرگرفته شده است که در هر دو صورت برای امروز این احتمال قویا وجود دارد که قیمت آن تا سطوح مقاومت ۲۰۸۱ و ۲۰۸۹ با افزایش روبرو شود.

در حرکت نزولی نیز چنانچه سطح حمایت ۲۰۶۷ با قدرت شکسته شود منجر به کاهش قیمت آن به سطوح حمایت بعدی ۲۰۵۴ و ۲۰۴۵ می شود که هر یک از این سطوح به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی پروجکشن ۱۸۶٫۴ درصدی و ۱۷۶٫۴ درصدی قرار دارند.

در مجموع برای امروز تا زمانیکه قیمت آلومینیم آلیاژی در بالای سطح حمایت ۲۰۶۷ قرار گرفته است، امیدهای جدیدی برای یک حرکت اصلاحی و افزایشی به سطوح ۲۰۸۱ و ۲۰۸۹ دلار در هر تن بوجود می آید و این بار خریداران تا نزدیکی این سطوح وارد صحنه خواهند شد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن مس در بازار بورس فلزات لندن

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت جهانی هر تن آلومینیم آلیاژی در بازار بورس فلزات لندن