تحلیل چشم انداز روزانه قیمت نفت خام و برنت دریای شمال

امروز برای قیمت نفت خام سبک آمریکا (CLV7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۴۸٫۷۸ دلار در هر بشکه را تاچ کند و چنانچه این سطح مقاومت شکسته شود سیگنال خرید تا سطح مقاومت بعدی ۴۹٫۳۳ صادر خواهد کرد و با توجه به رشد سهام آمریکا ، کاهش دلار آمریکا و همچنین کاهش تعداد دکل های حفاری آمریکا برای دومین هفته متوالی خریداران بیشتری را وارد بازار کند.

همانطور که در چارت پایین قیمت نفت آمریکا مشاهده می شود این سطوح مقاومت و حمایت هر یک به ترتیب بر روی خطوط فیبوناچی ریتریسمنت ۶۱٫۸ درصدی و ۷۶٫۴ درصدی از چرخه پنج موجی از سطح ۵۰٫۲۲ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) به ۴۶٫۴۶ (پایین ترین سطح ۱۷ اوت ۲۰۱۷) تشکیل شده اند و با نگاهی به تحولات اخیر بازار ، می توان به روشنی تمایل سرمایه گذاران برای خرید نفت آمریکا را مشاهده کرد.

موج افزایشی شارپی قیمت نفت آمریکا که روز ۱۸ اوت شاهد بودیم به معنای تکمیل شدن این موج اصلاحی از سطح ۵۰٫۴۳ (بالاترین سطح ۱ اوت ۲۰۱۷) می باشد و روند افزایشی آغاز شده از سطح ۴۶٫۴۶ به نشانه ی از سرگیری روند افزایشی قبلی از سطح ۴۲٫۰۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) اشاره دارد.

لازم به ذکر است برای امروز هر چند قیمت نفت آمریکا در برخورد به سطح مقاومت ۴۸٫۷۸ مقداری اصلاح کرده است اما این حرکت اصلاحی کوتاه و محدود به سطوح حمایت ۴۸٫۳۴ و ۴۷٫۹۰ دلار در هر بشکه می باشد که در چارت پایین مشاهده می فرمائید.

در چارت بعدی امروز برای قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن (BRX7) پیش بینی می شود قیمت آن دوباره سطح مقاومت ۵۲٫۹۹ را تاچ کند و شانس شکست این سطح و افزایش بیشتر قیمت آن به سطح مقاومت بعدی ۵۳٫۶۴ (بالاترین سطح ۱۰ اوت ۲۰۱۷) زیاد است.

همانطور که در چارت بعدی دیده می شود این سطح مقاومت ۵۲٫۹۹ بر روی خط فیبوناچی ریتریسمنت ۷ درصدی از روند افزایشی ۴۴٫۳۵ (پایین ترین سطح ۲۱ ژوئن ۲۰۱۷) به ۵۳٫۶۴ قرار دارد و با توجه به افزایش شارپی روز جمعه قیمت نفت برنت دریای شمال به نظر می رسد که روند افزایشی دوباره احیا شده باشد و برای امروز افزایش قیمت تا سطح ۵۳٫۶۴ تایید در جهت استمرار این روند افزایشی می باشد.

فیبوناچی ریتریسمنت ساده ترین و کاربردی ترین ابزار از گروه خطوط فیبوناچی ها می باشد و عموما زمانی که بازار در روندی خاص حرکت می کند در بازه هایی تمایل به بازگشت و تصحیح نسبت به قیمت های قبلی دارد اما پس از مدتی تمایل به ادامه روند غالب پیدا می کند. درصدهای تصحیح بازگشت روند به ترتیب ۲۳٫۶ – ۳۸٫۲ – ۵۰ – ۶۱٫۸ و ۱۰۰ درصدی در چارت پایین مشخص شده اند. نکته دیگر در مورد رسم ابزار فیبوناچی ریتریسمنت این است که همیشه از سمت آغاز روند به انتهای روند ترسیم می شود.

هر چند قیمت نفت برنت دریای شمال در برخورد به سطح مقاومت ۵۲٫۹۹ مقداری اصلاح و برگشت کرده است اما این حرکت اصلاحی و نزولی به احتمال زیاد در حوالی سطح حمایت ۵۲٫۲۸ متوقف خواهد شد. در حرکت نزولی تنها کاهش قیمت به سطح ۵۲٫۲۰ به معنای آن خواهد بود که شکست اخیر سطح مقاومت ۵۲٫۲۸ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۱۴٫۶ درصدی) یک شکست جعلی (False Break) بوده که می تواند منجر به کاهش به سطح حمایت بعدی ۵۱٫۴۵ (خط فیبوناچی ریتریسمنت ۲۳٫۶ درصدی) شود.

در هر صورت برای امروز افزایش قیمت نفت برنت دریای شمال به بالای سطح ۵۳٫۶۴ موجب رشد قیمت به سطح ۵۴٫۶۷ می شود که این سطح بر روی خط فیبوناچی پروجکشن ۵۰ درصدی از موج افزایشی (C) یعنی سومین موج از چرخه سه موجی از سطح ۴۴٫۳۵ دلار در هر بشکه قرار دارد. فیبوناچی پروجکشن ابزاری مانند فیبوناچی اکستنشن می باشد و نقاط بازگشت بیش از ۱۰۰ درصد بازگشت هر موج را نمایش می دهد با این تفاوت که میزان بازگشت تصحیح قیمت در یک موج برای بدست آوردن نقاط بالای ۱۰۰ درصد آن روند اهمیت دارد.

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت خام سبک آمریکا

نمودار روند تغییرات تایم فریم ۱ ساعته قیمت نفت برنت دریای شمال بازار لندن